Ви тут:
Суспільство 

У Австралії Facebook та Google зобов’язали платити ЗМІ за новини

Уряд Австралії прийняв новий закон, що вимагає від Google і Facebook вести переговори з новинними агентствами з метою оплати їх контенту.

Як повідомляє ITC.ua, австралійська комісія з конкуренції та захисту прав споживачів (ACCC) заявляє, що закон усуне «істотний дисбаланс в переговорах між австралійськими новинними ЗМІ та Google і Facebook».

Це нововведення зустріло запеклий опір з боку двох технологічних гігантів. Facebook навіть тимчасово заблокувала можливість ділитися новинним контентом на сторінках соцмережі як для видавців, так і для користувачів. Компанія пом’якшила свою позицію лише після того, уряд Австралії погодився внести ряд поправок до запропонованого закону. Google також спочатку передбачала, що компанії доведеться відключити свою пошукову систему в країні, якщо закон набере чинності. Але пізніше пошуковий гігант відмовився від цих планів. Замість цього Google вирішила укладати угоди з медіаорганізаціями, щоб платити їм за новинний контент.

Читайте також: Google через протистояння у США тимчасово заборонив політичну рекламу

Мова йде про 3-річну угоду News Corp. Руперта Мердока. За умовами угоди, Google буде виробляти «значні платежі» за розміщення у своєму сервісі News Showcase контенту від таких видавців, як The Wall Street Journal і The New York Post. Відповідно до вимог News Media Bargaining Code, Facebook і Google повинні вносити узгоджену плату за розміщення посилань на новинний контент або його використання. Також норми передбачають обов’язковий процес арбітражу, якщо угода про збори не може бути досягнуто.

Крім того, кодекс зобов’язує технологічні компанії заздалегідь повідомляти новинні організації про майбутні зміни алгоритмів. Арбітраж, якого Google і Facebook сподівалися уникнути, являє собою процес, в рамках якого незалежний орган повинен визначати цінність новинного контенту в новинних стрічках і результатах пошуку.

Система Orphus