Ви тут:
Суспільство Україна 

На вересень планується міжнародна конференція з медіаграмотності за участі представників із Центральної Азії

Троє тренерів із України діляться досвідом навчання медіаграмотності з учасниками з Казахстану, Таджикістану та Узбекистану. Поки що такі можливості надають онлайн-сервіси. Але з літа заплановані науково-практичні конференції як в Алматі, так і в Києві офлайн.

Організатори кажуть: така співпраця цінна ще й тим, що з’являються підручники, які враховують досвід тренерів багатьох країн.

Голова Незалежної медіапрофспілки України Сергій Штурхецький, а також тренерки Академії української преси Тетяна Іванова та Світлана Ізбаш діляться досвідом роботи з навчання медіаграмотності онлайн із учасниками семінару з трьох країн Центральної Азії «MediaCAMP Едьютон-2021».

Цьогорічний «MediaCAMP Едьютон», що днями відбувся в Казахстані, був повністю присвячений роботі онлайн інструментам навчання медіаграмотності.

Тетяна Іванова разом зі своєю співавторкою Світланою Ізбаш представили колегам із Центральної Азії авторські напрацювання стосовно онлайн-інструментів у своєму новому посібнику з медіаграмотності «Будь в тренді: МІГ в online!», який вони буквально місяць тому презентували в Києві.

Але вже існують попередні домовленості про продовження співпраці. На червень у столиці Казахстану – місті Алмати запланована науково-практична конференція з медіаграмотності для викладачів із Центральної Азії, а на вересень – аналогічна конференція в Києві для українських колег.

«Сподіваємося, щоб на той час все буде добре й нам вдасться зустрітися», – говорить Тетяна Іванова.

«Така співпраця – це взаємне збагачення, – розповідає про участь в міжнародних поїздках тренерів Сергій Штурхецький. – Пам’ятаю, як в 2017 році на запрошення IREX вперше побував у Казахстані й Киргизстани.  Тоді наші колеги, викладачі медіаграмотності вчили українську мову й намагалися з допомогою перекладача Google користуватися нашими підручниками. Бо заявдяки АУП, іншим організаціям, бібліотека з медіаграмотності в Україні була однією з найповніших в світі. Але за час, що минув відтоді, наші колеги з Азії, настільки добре попрацювали, що зараз нам є що брати й перекладати у них.  До створення трьох підручників мав причетність я, до двох Олександр Гороховський, також співпрацює з колегами Тетяна Іванова…».

Стосовно «MediaCAMP Едьютон-2021» Сергій Штурхецький переконаний: участь у такому заході – це, перш за все, обмін досвідом.

«Ми з колегами з Центральної Азії збагачуємо один одного, – говорить голова Незалежної медіапрофспілки України (НМПУ). – Бо в чомусь вони мають більше напрацювань, а в деяких випадках і нам є чим поділися».

Цьогорічний семінар пройшов під гаслом «Медіаграмотність онлайн: атракціон креативу!». У учасники – а це 50 команд із трьох країн: Казахстану, Таджикістану та Узбекистану – представляли свої інноваційні розробки з навчання медіаграмотності.

Подібні зустрічі педагогів, громадських активістів, бібліотекарів та інших фахівців, зацікавлених у розвитку медіаграмотності, відбуваються за підтримки Internews щорічно. Учасники мають змогу з допомогою досвідчених менторів підвищити свої знання з медіаграмоності, а також запланувати проєкти, які допоможуть поширити медіаграмотність на більш широкий загал.

Зважаючи на ситуація з коронавірусом, захід проводився онлайн. І також усі ідеї та активності, які планують учасники на майбутнє, також спрямовані на роботу онлайн.

 

Сергій Штурхецький розповідає: тренерів із України запросили в якості менторів, що мають протягом п’яти днів допомогти учасникам захистити свої проєкти перед журі, аби ті отримали фінансування.

Також українські колеги діляться своїми напрацюваннями.

«Говорили про алгоритми поширення інформації в соцмережах. Дискусії інших панелей були присвячені чат-ботам, а також інтерактивним методам навчання медіаграмотності», – розповідає голова НМПУ.

«Організатори цього року запрошували менторів, як саме мають досвід викладання онлайн, – пояснює Сергій Штурхецький, – Тут йдеться не лише про технічній бік, але й методологічні робробки. Адже важливо враховувати багато речей. Я, наприклад, ділюся досвідом, як підтримувати учнів в тонусі. Пробую розкласти завдання на прийоми, говоримо про емоції, про відчуття часу…  Адже час навчання онлайн суттєво відрізняється від традиційного – в аудиторіях. Важливою умовою є залучити всіх до процесу й тут може виникнути купа нюансів. Як щодо нерівномірної технічної підготовленості, так й взаємодії. Ось, наприклад, у перший день, коли я працював із групою, одна з учасниць звернулася до мене узбецькою. Звісно, знайшлися люди, які переклали. Але такі моменти варто також враховувати, бо час біжить трохи по-іншому, ніж ми звикли при спілкуванні офлайн».

Минулого року Сергій Штурхецький разом із Тетяною Івановою та іншими українськими тренерами провели серію тренінгів із медіаграмотності для учасників із Казахстану, Таджикістану та Узбекистану. Запам’яталася доброзичлива атмосфера, творча співпраця та високий рівень учасників, які переважно є громадськими активістами та активно співпрацюють із донорськими організаціями.

 

Тренер відзначає: проникнення гаджетів в наше середовище збільшується, а люди багато в чому залишаються ті ж самі – відсутність критичного мислення, мала опірність до фейків. Тож зростає потреба в медіаграмотності й краще вирішувати це завдання разом.

P.S. Як відомо, український посібник «Будь в тренді: МІГ в online!» можна безкоштовно завантажити на сайті Академії української преси.

 

На фото: Тетяна Іванова та Сергій Штурхецький із організаторами та учасниками тренінгів із медіаграмотності для Центральної Азії, 2019 рік.

Юлія Билина

Система Orphus