Ви тут:
здоров’я Медицина Суспільство 

Через скільки хвилин після виклику приїде “швидка”: пояснення

Потреба у невідкладній допомозі для себе або близької людини завжди супроводжується стресом, як і будь-яка нештатна ситуація. Необхідна достовірна інформація допомагає мінімізувати стрес, а також не розгубитись.

У Національній службі здоров’я розповіли, що впливає на час доїзду швидкої.

Усі виклики, які надходять до екстреної медичної допомоги класифікуються, залежно від стану пацієнта, на кілька категорій. Це – критичні, екстрені, неекстрені та непрофільні звернення. І саме від цього залежить час прибуття бригади швидкої.

За зверненнями, що належать до категорії критичних, час прибуття становить 10 хвилин з моменту звернення до диспетчера центру екстреної медичної допомоги. Критичне звернення означає, що пацієнт у критичному стані і потребує реанімаційних заходів. Це стан, який супроводжується відсутністю дихання, неефективним диханням, масивною крововтратою чи кровотечею.

Читайте також: Нові критерії виклику “швидкої”: у МОЗ розповіли, до кого медики приїдуть швидше

При екстреному зверненні час прибуття – 20 хвилин. Екстрене звернення означає, що пацієнт перебуває у невідкладному стані, що супроводжується порушенням свідомості, ознаками кровотечі, ознаками гострого коронарного синдрому, ознаками гострого мозкового інсульту, розладами дихання, а також іншими відповідними скаргами та ознаками.

До категорії неекстрених належать звернення стосовно пацієнта, стан якого не є невідкладним і не погіршиться у разі відтермінування надання медичної допомоги. Проте, такий пацієнт потребує оцінки стану здоров’я медичним працівником.

У таких випадках диспетчер, в залежності від ситуації, або рекомендує пацієнту звернутися до свого сімейного лікаря чи найближчої лікарні, що працює цілодобово, або направить до пацієнта бригаду, яка не виконує критичні або екстрені виклики.

Четверта категорія – непрофільні звернення. При яких стан пацієнта не є невідкладним та не потребує медичної допомоги швидкої.

У таких випадках диспетчер рекомендує пацієнту звернутися до свого сімейного лікаря або надасть дистанційну медичну консультацію.

І ще кілька важливих речей при виклику швидкої допомоги:

– час прибуття 10 та 20 хвилин не враховує таких обставин як ускладнений дорожній рух, метеорологічні умови, сезонні особливості, епідеміологічна ситуація тощо.

– при виклику швидкої потрібно надавати достовірну інформацію. Не можна перебільшувати наявні симптоми з метою, щоб диспетчер направив до пацієнта, який, наприклад, має скарги на температуру і при цьому ще не прийняв жарознижуючі ліки, бригаду за екстреним випадком. Бо тоді людина з підозрою на інфаркт чи інсульт, яка справді потребує екстреної допомоги, може її не дочекатись.

Система Orphus