Ви тут:
Полтавщина Прес-релізи Суспільство 

Середній розмір трудової пенсії на Полтавщині з початку року збільшився на 429 грн, – Пенсійний фонд

Середній розмір трудової пенсії в Полтавській області з початку року збільшився на 429 грн і на 1 січня 2021 склав 3333 грн. Середня пенсійна виплата пенсіонерів силових структур, яких в регіоні налічується 21,7 тисяч, протягом року збільшилася на 293 грн і досягла 5396 грн.

Про це повідомили в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області.

Пріоритетними напрямками річної роботи Фонду стали поліпшення сервісних та адміністративних функцій, прозоре та відповідальне здійснення виплат, впровадження в експлуатацію нових інформаційних систем, програмних комплексів та електронних сервісів для застрахованих осіб і роботодавців.

Упродовж року Головне управління забезпечило стабільне фінансування та виплату пенсій 423,3 тис. тисячам пенсіонерів Полтавської області.

Призначено 17,5 тис. нових пенсій, перераховано 36,3 тис. пенсій за заявами пенсіонерів.
У рамках виконання положень законів України та постанов Кабінету Міністрів України щомісяця проводилися масові автоматичні перерахунки пенсій. Найбільш значимими з них стали перерахунки відповідно до урядової постанови від 01.04.2020 №251 „Деякі питання підвищення пенсійних виплат і надання соціальної підтримки окремим категоріям населення у 2020 році”. Зокрема, щомісячну компенсаційну виплату у розмірі до 500 грн отримали 63,1 тис. 80–річних осіб, пенсія яких нижче розміру середньої заробітної плати (доходу) в Україні та з якої сплачено страхові внески. Додаткові видатки Фонду у результаті цього перерахунку склали 32,8 млн грн.

Крім того, згідно із зазначеною постановою з 01.05.2020 проведено автоматичну індексацію пенсій, в результаті якої при середній сумі підвищення 213 грн пенсії у новому розмірі одержали 375 тис. громадян.

Негативні демографічні тенденції, пов’язані зі зменшенням на 7,2 тис. контингенту пенсіонерів в області, не загальмували зростання кількості одержувачів пенсійних виплат в установах уповноважених банків. Питома вага таких одержувачів зросла з 66,1% на початок звітного року до 68,6% – на 1 січня 2021 року. Завдяки цьому економія коштів на доставці пенсій склала понад 200 млн грн.

Загальні видатки на пенсійні та інші заплановані виплати мешканцям регіону склали 17,5 млрд грн, що на 2,1 млрд грн більше, ніж за 2019 рік.

Загальні доходи бюджету Головного управління становили 17,7 млрд грн, у тому числі кошти Державного бюджету України – 7,2 млрд грн.

За рік надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а також платежів, адміністрування яких здійснює Пенсійний фонд України, становили 6 993,6 млн грн, що на 379,6 млн грн (на 6%) більше, ніж за попередній рік, або 95% планового показника.

План з надходження власних коштів виконаний Головним управлінням на 117%, до пенсійного бюджету надійшло на 32,7 млн грн більше запланованого.

На щоденному контролі в Головному управлінні знаходиться робота щодо погашення заборгованості з усіх видів платежів до бюджету Фонду. На 01.01.2020 загальна сума боргу становить 460,2 млн грн, з яких 60% (270,7 млн грн) завинили роботодавці області з єдиного внеску. Більшість боргу обліковується за фізичними особами-підприємцями.

Для виявлення ознак тіньової зайнятості Головним управлінням ефективно використовувалися дані моніторингу відомостей реєстру застрахованих осіб. За статистикою на кінець 2020 року, 48,8 тис. найманих працівників Полтавської області (15,3% від загальної чисельності) мали заробітну плату нижче за мінімальний рівень, що вище середнього по Україні показника, який становить 12,8%.

За результатами комплексних заходів в області легалізовано 904 особи та мобілізовано 1,1 млн грн внесків. Окрім того, намітилася позитивна тенденція щодо збільшення на 6,2 тис. кількості працевлаштованих осіб відносно звільнених. Позитивним досягненням є той факт, що кількість найманих працівників у регіоні зросла на 6 тисяч та зменшилася на 1,4 тис. кількість працівників, які працювали неповний робочий день.

У 2020 році, незважаючи на карантинні обмеження в країні, діяльність пенсійних установ області здійснювалася безперебійно, проведена значна робота з поліпшення обслуговування громадян.

У всіх 17-ти сервісних центрах Фонду впроваджені єдині стандарти і сучасні технології обслуговування громадян, впроваджуються заходи з доступності будівель, інклюзії, створюються комфортні умови для відвідувачів. Обслуговування громадян здійснюється незалежно від місця їх реєстрації.

Для забезпечення належних умов прийому громадян протягом 2020 року використано майже 3,3 млн грн на ремонтні роботи та створення інклюзії.

У найбільших сервісних центрах області встановлені 8 технічних комплектів формату «електронна черга». У стадії завершення знаходиться створення сучасного сервісного центру в Кременчуці.

Упродовж року в області продовжувався розвиток сервісної моделі обслуговування громадян, у тому числі її дистанційних форм. Через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України надійшло 1479 звернень про призначення і перерахунок пенсій.

З метою наближення місць надання послуг до громадян у співпраці з об’єднаними територіальними громадами на кінець 2020 року обладнано 49 віддалених робочих місць фахівців Головного управління у приміщеннях підприємств, установ, організацій області.

У цілому за 2020 рік відділами обслуговування громадян надано близько 737,1 тис. послуг, переважну більшість з яких становлять звернення за консультаціями та роз’ясненнями.

Через обмеження фізичного доступу громадян до сервісних центрів Фонду, у 2020 році значно активізувалася робота «гарячих» телефонних ліній. Спеціалісти Фонду надали понад 72 тис. телефонних консультацій, що втричі більше за показник 2019 року.

З метою спрощення надання послуг у системі пенсійного забезпечення у Головному управлінні триває оцифрування раніше сформованих паперових пенсійних справ. На 01.01.2020 із 401,6 тис. справ, що підлягають оцифруванню, переведено в електронний формат 66,8 тисяч, що становить 16,6% від загальної кількості.

У Головному управлінні протягом року продовжувалося оновлення парку комп’ютерної техніки, запроваджені сучасні адміністративні та функціональні інформаційні сервіси, спрямовані на вдосконалення системи управління фінансовими, організаційними та кадровими ресурсами. Зокрема, ефективно працюють підсистеми «Електронний документообіг», «Правова робота», «Реєстр судових рішень», реалізовано можливості для обліку трудових відносин в електронному вигляді, у тому числі щодо оцифрування паперових трудових книжок, впроваджено механізм обробки звернень за принципом єдиної черги.

З 1 липня 2020 року в області запроваджений сервіс автоматичного призначення пенсії без особистого звернення громадянина до сервісного центру. На кінець звітного періоду новим способом призначення пенсії скористалися 326 осіб.

Продовжувалася робота щодо наповнення персональними даними реєстру застрахованих осіб. За рік прийнято та опрацьовано 1972 Анкети застрахованих осіб.

З метою успішного впровадження новітніх інформаційних технологій для пенсійних установ Полтавщини упродовж 2020 року придбано 89 одиниць сучасної комп’ютерної та оргтехніки на загальну суму близько 2,7 млн грн.

У числі пріоритетів 2021 року – забезпечення стабільної та своєчасної виплати пенсій у регіоні, подальше приведення приміщень Фонду до єдиних стандартів обслуговування, автоматизація функціональних процесів та ефективне переведення послуг в електронний формат.

Не втрачає актуальності питання про шляхи зменшення дефіциту пенсійного бюджету, адже від фінансової стабільності Фонду залежить добробут близько 30-ти відсотків населення Полтавщини.

фото ілюстраційне

Система Orphus