Ви тут:
Відео Полтавщина Суспільство 

Причиною вибуху газопроводу під Лубнами міг стати його технічний стан, – експерт

На місці аварії газопроводу в Полтавській області тривають відновлювальні роботи: до ремонту притягнуто 65 співробітників Лубенського лінійно-виробничого управління магістральних газопроводів.

Про це повідомляє Перший діловий канал та прес-служба Оператора ГТС.

Ліквідація аварії на газопроводі триває більше тижня. На місці аварії облаштований будівельний містечко. Зараз проводиться зварювання секцій газопроводу, йде підготовка до пневмовипробувань ділянки і подальшого монтажу та підключення.

“Аварійно-відновлювальні роботи проводяться безперервно до повного виконання всіх етапів плану ліквідації аварії … Робимо все можливе, щоб забезпечити комфортні умови для роботи, хоча при такій погоді – це дуже складне завдання”, – зазначив головний інженер ОГТСУ Юрій Зябченко.

9 січня в Полтавській області поблизу села Калайдинці стався вибух на магістральному газопроводі. 10 січня припинилося смолоскипне горіння, почалися ремонтні роботи.

Читайте також: Вибух газопроводу в Лубенському районі: що сталося і як за добу загасили пожежу

Свою думку з цього приводу висловив Сергій Мітусов, керівник підприємства з виготовлення труб.

“На жаль, це не перша аварія на газопроводі України. Висновки повинні зробити слідча комісія і правоохоронні органи. Офіційна версія, яка була озвучена, – диверсія і розгерметизація. Якщо говорити про розгерметизацію, вона могла статися у вигляді вибуху газопроводу з найсильнішим розривом труби і виділенням тепла, яке в принципі могло привести до факельної займання в трубі. Однією з причин може бути технічний стан газопроводу. Тому що потрібно брати до уваги, що він експлуатується 1983 року. Стан антикорозійного покриття трубопроводу з часом значно погіршується. Тим більше, що раніше захист труби від зовнішніх впливів вносилася в польових умовах”, – пояснює експерт.

Сергій Мітусов наводить як приклад статистику: 50% всіх аварій на магістральних газопроводах відбуваються виключно через стрес-корозії труби.

“Накопичений значний досвід з оцінки стану газопроводів. Розроблено і застосовується ряд різних методик контролю. Для зниження кількості аварій на газопроводах необхідно виконувати цілий комплекс заходів, які засновані на об’єктивній діагностиці стану трубопроводу. Вона проводиться за допомогою внутрішньотрубних дефектоскопів, які повністю контролюють стан труби. фактично, трубу можна повністю переглянути на екрані”, – заявляє експерт.

Сергій Мітусов вважає, що для таких складних об’єктів, як газопровід, повинні визначатися високі вимоги до самої трубі, а також до виконавців, які укладають трубопровід.

“Ми постійно беремо участь у проведенні торгів для підприємств НАК “Нафтогазу”. Однак, в цьому році, застосовуються подвійні стандарти щодо вимог до труби. Було 2 тендери, де перемогла одна і та ж компанія з Російської Федерації. Як би ми не намагалися довести , що українські виробники труб також можуть відповідати всім вимогам, у нас це не вийшло”, – говорить фахівець.

Мітусов заявляє, що ділянка, де аварія сталася, навряд чи буде перероблятися з використанням труб для реновації. Реновація взагалі передбачає ремонт труб, які були закладені в 70-80-х роках. При цьому частина з цих труб відразу відбраковують. Частина, що залишилася проходить випробування, покривається антикорозійним покриттям і ведеться знову на місце укладання газопроводу.

“Найцікавіше, що такі труби, на думку замовника, повинні бути як нові. І існують експертні центри, які фальсифікують експертну оцінку. Однак, використання в газопроводі з тиском в 55 атмосфер труб після реновації, неможливо”, – резюмує Сергій Мітусов.

Перейти до вмісту