Ви тут:
Полтавщина Прес-релізи Суспільство 

Про надання одноразової компенсації єдиного внеску суб’єктам господарювання, – розповіли в податковому управлінні

Cтаттею 4 Закону України від 04.12.2020 № 1071-IX “Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2” передбачене надання одноразової компенсації суб’єктам господарювання з метою відшкодування витрат, понесених на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).

Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1234 затверджено Порядок та визначено механізм надання одноразової компенсації суб’єктам господарювання.

Про це розповіли у податковому управлінні.

Відповідно до вищезазначених нормативних документів, компенсація надається суб’єктам господарювання – юридичним особам (далі – суб’єкти господарювання), у яких станом на 31 жовтня 2020р. основний вид економічної діяльності відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Реєстр) відносився до переліку основних видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються обмежувальні протиепідемічні заходи, пов’язані із поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

При цьому господарська діяльність таких суб’єктів господарювання на дату набрання чинності Законом України “Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2” за даними Реєстру не припинена.

Для отримання компенсації суб’єкт господарювання до 21 грудня 2020 р. включно подає до територіального органу ДПС за місцем обліку як платника єдиного внеску заяву на отримання одноразової компенсації суб’єктом господарювання за формою згідно з додатком до цього Порядку (далі – заява).

Заява подається засобами електронного зв’язку в електронній формі у форматі (стандарті), затвердженому в установленому порядку, з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги” із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису.

Подати заяву на отримання одноразової компенсації в електронній формі (форма J1392101) можна засобами Електронного кабінету (вкладка «Введення звітності») або іншим програмним забезпеченням.

Датою подання заяви є дата, зафіксована у квитанції про отримання заяви (перша квитанція), яка формується в автоматичному режимі (в електронній формі), надсилається суб’єкту господарювання протягом операційного дня та є підтвердженням отримання такої заяви.

Інформація про прийняття до розгляду заяви зазначається у першій квитанції. У разі коли подана заява не відповідає вимогам частини другої статті 18 Закону України “Про електронні довірчі послуги” та формі згідно з додатком до цього Порядку, відсутні або недостовірно заповнені обов’язкові реквізити заяви, у першій квитанції повідомляється про її неприйняття із зазначенням причин та пропонується подати нову заяву.

Заява розглядається територіальним органом ДПС протягом трьох робочих днів з дня її отримання. Перебіг трьох робочих днів розпочинається з дня, що настає за днем отримання такої заяви. У разі коли останній день строку розгляду заяви припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем строку вважається наступний за вихідним, святковим або неробочим робочий день.

Про результати розгляду заяви суб’єкту господарювання надсилається квитанція про внесення даних заяви до Реєстру (друга квитанція), яка формується в автоматичному режимі (в електронній формі) та є підтвердженням внесення даних заяви до Реєстру.

Квитанції надсилаються на електронну адресу, з якої надійшла заява, а також розміщуються в електронному кабінеті.

Якщо в заяві недостовірно заповнені обов’язкові реквізити, дані заяви не відповідають відомостям Реєстру або в заяві відсутні дані про основний вид діяльності відповідно до вимог частини першої статті 4 Закону, провадження якого дає право на отримання суми компенсації, у другій квитанції повідомляється про неприйняття заяви із зазначенням причин та пропонується подати нову заяву.

Після усунення виявлених недоліків суб’єкт господарювання може подати нову заяву, але не пізніше 21 грудня 2020 року.

Суб’єкт господарювання, який звернувся із заявою на отримання компенсації, вважається таким, що узгодив розмір сплаченої суми єдиного внеску за десять місяців, що передували місяцю набрання чинності Законом, шляхом отримання через електронний кабінет витягу, що підтверджує стан його розрахунку з єдиного внеску на перше число місяця, в якому набрав чинності Закон.

Сума компенсації суб’єкту господарювання розраховується відповідно до частини третьої статті 4 Закону як середнє значення сплачених суб’єктом господарювання сум єдиного внеску за десять місяців, що передували місяцю набрання чинності Законом.

Компенсація суб’єктам господарювання не надається, якщо у суб’єкта господарювання на дату набрання чинності Законом є заборгованість із сплати єдиного внеску.

Компенсація здійснюється за рахунок бюджетних коштів, виділених Мінекономіки у встановленому порядку із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками.

На підставі отриманої від ДПС інформації з Реєстру Казначейство перераховує з небюджетного рахунка Мінекономіки кошти компенсації суб’єктам господарювання.

фото ілюстраційне

Система Orphus