Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство 

Оптимізація шкіл, інклюзивне навчання та субвенції: основні досягнення в освіті на Полтавщині за рік

Перший заступник голови Полтавської ОДА Дмитро Лунін назвав п’ять основних досягнень у сфері освіти на Полтавщині за 2020 рік.

Це оптимізація мережі закладів загальної середньої освіти, розвиток інклюзивного навчання, реформування освітніх інтернатів, використання освітніх субвенцій та дистанційна освіта.

В області діють 584 школи всіх форм власності. Порівняно з минулим навчальним роком кількість комунальних закладів скоротилася на 20 (14 стали філіями, 6 закрили, як малокомплектні). За кількістю опорних шкіл Полтавщина посідає 2 місце в Україні. Їх в регіоні налічується 74 (у 2020 році створено 12). Через рік їх буде 86. Також в області визначено орієнтовну кількість профільних ліцеїв – 38.

За рік збільшилася кількість шкіл з інклюзивними класами до 258 (на 38 більше). Навчання організували для 1073 дітини з особливими освітніми потребами, що на 315 більше. Удвічі зросла кількість ставок асистентів учителів інклюзивних класів. Нині в області функціонує 29 інклюзивно-ресурсних центри, які надають послуги всім дітям від 2 до 18 років з особливими потребами за місцем проживання.

За рік мережа інтернатів скоротилася до 23. Кількість вихованців у них теж зменшується, особливо тих, хто перебуває цілодобово. Якщо 1 вересня 2019 року було 3809 вихованців, то 1 вересня 2020-го в інтернатах перебувало 3447 дітей. Контингент учнів за рік скоротився на 362 особи, а кількість вихованців на цілодобовому перебуванні – на 1625 (на 54 % менше). Це найкращий показник в Україні.

Цьогоріч на Полтавщині закупили 20 шкільних автобусів: 15 – за кошти держсубвенції та у співфінансуванні з місцевих бюджетів, 2 – за обласною програмою “Опікуємося освітою” (обласний бюджет/співфінансування) та 3 – за кошти обласного бюджету. Також придбали обладнання для харчоблоків 63 шкіл на майже 16 мільйонів гривень.

Через пандемію коронавірусу створили Центр підтримки дистанційної освіти і цифрової грамотності у Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського. Він готує координаторів дистанційної освіти, які навчають вчителів використанню технологій, запровадженню змішаного навчання. За кошти обласного бюджету придбали 99 ноутбуків для вчителів для проведення онлайн-уроків. Також за рік у 106 школах Полтавщини зросла швидкість доступу до інтернету.

Опитування державної служби якості освіти показало, що в області найбільший в Україні відсоток (72%) задоволених впровадженням дистанційної освіти вчителів і батьків.

Нагадаємо, 22 грудня з робочим візитом до Полтаві приїхав Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет. Він зазначив, що якість дистанційного навчання оцінюватимуться десь через два роки.

Перейти до вмісту