Ви тут:
Суспільство Україна 

Нацслужба здоров’я надала поради пацієнтам щодо комунікації з сімейним лікарем під час лікування COVID-19

Зараз чимало пацієнтів з підозрою або підтвердженим COVID-19 лікуються амбулаторно. Тобто – під наглядом свого сімейного лікаря, терапевта чи педіатра. Тому Національна служба здоров’я надала три поради пацієнтам щодо комунікації з сімейним лікарем під час лікування COVID.

Про це йдеться на сторінці НСЗУ у соцмережі.

Довіра та чесність.

Сподіваємось, ви обрали такого лікаря ПМД, якому довіряєте власне лікування або лікування ваших рідних. Адже без довіри успішне лікування зводиться нанівець. Бо “самолікування” шкодить швидкому одужанню.

 Якщо ви не розумієте логіки певних призначень, обстежень чи логіки їх відсутності, попросіть свого лікаря пояснити це зрозумілою мовою. Пам’ятайте, що пацієнт має право бути залученим у лікувальний процес і дізнаватись про мету запропонованих лікувальних заходів.

 Пам’ятайте, що лікар має право на повагу, ввічливість та спілкування з дотриманням норм етики з боку своїх пацієнтів. А ще – на правдиву інформацію. Тож не приховуйте від лікаря жодних симптомів, особливо під час особистого візиту у медичний заклад. Варто попереджати про ймовірну коронавірусну хворобу перед тим, як записатись на прийом. Навіть “якщо вас тільки послухати”.

Офлайн, онлайн та канали зв’язку.

Проясніть, як відбуватиметься ваше спілкування з лікарем від моменту встановлення діагнозу до одужання. З’ясуйте, як часто необхідно буде відвідувати лікаря, в який спосіб записуватись на прийом, як інформувати про свій стан та зміни самопочуття.

Якщо ви триматиме зв’язок з лікарем телефоном, запитайте про номер, на який можна дзвонити та з яких причин. Телефонуючи лікарю, починайте розмову з нагадування, хто ви, та відразу переходьте до суті питання.

Якщо ви плануєте тримати зв’язок у месенджері, то дізнайтесь, в який саме з них можна слати лікареві текстові повідомлення. Не відправляйте аудіо, відео-повідомлень, якщо ви не узгодили такий формат заздалегідь.

Час має значення.

Майте повагу до часу лікаря. З’ясуйте, в який часовий проміжок ви можете дзвонити або писати і в який – точно не можете. Поцікавтесь про можливість комунікацій на вихідних та святах.

Пам’ятайте, що на відміну від екстреної, медична допомога, яку надають лікарі первинної ланки, не відносяться до невідкладної. До диспетчера екстреної медичної допомоги при невідкладних станах можна дзвонити 24/7, до сімейного лікаря – ні.

Обговоріть зі своїм лікарем, коли при коронавірусній хворобі в разі погіршення стану варто відразу телефонувати до 103, щоб не втрачати дорогоцінного часу.

Система Orphus