24% підлітків ніколи не читають для задоволення, – дослідження PISA-2018
Результати міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 показали, що 15-річні підлітки мають проблеми із читанням.
26% учасників дослідження не досягли навіть базового рівня сформованості читацької грамотності. Більше половини підлітків читають тільки для того, щоб отримати потрібну інформацію. А 24% ніколи не читають для задоволення, хоча дослідження чітко показує, що саме ті підлітки, які регулярно читають для задоволення, мають значно вищі результати в читанні, повідомляє Український центр оцінювання якості освіти.
“Цікаво те, що наші підлітки переважно читають твори художньої літератури, майже зовсім не працюючи з журналами, газетами, коміксами. Та й твори художньої літератури, як можна припустити, значною мірою учні читають з примусу, адже 27 % учасників дослідження повідомили, що вони читають лише тоді, коли змушені”, – йдеться у повідомленні.
Понад 27 % підлітків читають однаково часто текстові матеріали як на електронних, так і на паперових носіях. Приблизно такий же відсоток учнів віддає перевагу читанню текстів в електронному форматі й трохи менший – у паперовому.
Водночас PISA та ще одне міжнародне дослідження читацької грамотності PIRLS, яке вивчає читацьку грамотність молодших школярів, засвідчують, що сприяти формуванню в дітей читацьких умінь і любові до читання можуть передусім батьки – власним прикладом як вправних читачів, через спільне читання зі своїми дітьми, через забезпечення своїм дітям удома умов для читання.
- Як же заохотити дітей та підлітків до читання?
- Як максимально розкрити потенціал цього унікального процесу?
- Як завдяки книжкам стати ближчими зі своїми дітьми?
- Як розважитися в родинному колі? Як почати складну розмову про давно наболіле?
Батьки часто не знають, яку книжку обрати для читання з дитиною і як її обговорити, коли там фігурують складні теми – втрата, інакшість, агресія чи страх… Відповіді на ці запитання допоможе знайти посібник “Живі письменники. Батькам” – спільний проєкт ГО “Смарт освіта” та ДУ “Український інститут книги” в партнерстві з Фундацією Дарини Жолдак. Видання у відкритому доступі на сайті НУШ.