Ви тут:
Суспільство 

Щодня блокуємо 3 тисячі оголошень після ручної перевірки — OLX розповів, як створюється безпека в онлайні

Понад 130 тисяч оголошень в день проходять автоматичну перевірку на відповідність правилам платформи. Водночас штучний інтелект моніторить в середньому 15 тисяч підозрілих акаунтів щодо фішингу. У питаннях безпеки в онлайні українців найчастіше цікавить, як захистити покупки й особисті дані.

У дайджесті з кібербезпеки OLX пояснює, з чого складається багатоетапний процес захисту користувачів платформи і попереджає про нову шахрайську схему. Значення безпеки в онлайні навряд чи можна переоцінити. Адже в інтернеті ми лишаємо персональну інформацію та витрачаємо кошти. І звісно є ті, хто не проти цим скористатися. Завадити їм можуть технологічні рішення, які запроваджують компанії, та кіберграмотність користувачів.

Аби питання онлайн-безпеки на платформі стали українцям більш зрозумілими, OLX розповів про те, з яких елементів складається безперервний процес захисту користувачів. Контроль у два етапи — підозрілі не пройдуть Перш ніж оголошення потрапляють на платформу, вони проходять автоматичну модерацію. Їх перевіряють на відповідність правилам платформи приблизно за сотнею різноманітних параметрів. За статистикою компанії, через модерацію проходять понад 130 тисяч нових оголошень на день. В результаті 88% з них потрапляють на сайт. Решта проходять більш глибинну перевірку моделями штучного інтелекту (ШІ) та ручну модерацію. Наприклад, завдяки ручній перевірці в середньому блокуються понад 3 тисяч оголошень на день. Ще одна складова захисту — щоденний аналіз поведінки приблизно 15 тисяч підозрілих акаунтів (зареєстрованих користувачів) на предмет фішингу, щоб потім виявити потенційних шахраїв. Якщо ШІ з високою ймовірністю визначає чиїсь дії як підозрілі, їхні акаунти автоматично блокуються.

Боротьба з фішингом — загальносвітова тенденція, адже з цим видом шахрайства стикається величезна кількість міжнародних компаній. Так, за даними Brand Phishing Report за 3 квартал
2020 року, трійка брендів, на які відбувалося найбільше фішингових атак, — Microsoft (19% від глобальної кількості), DHL (9%) та Google (9%). Головна мета фішингу — отримати особисту інформацію або платіжні дані людини. Які питання з безпеки в онлайні цікавлять українців найбільше? З настанням карантину люди активніше почали обирати онлайн-шопінг. Підвищення інтересу
до нього підтверджують і дані OLX: кількість активних користувачів платформи навесні одразу зросла на 6%. 

Та разом із розвитком шопінгу в мережі збільшуються апетити шахраїв. Згідно з даними дослідження CBR 1 , 29% українців стикалися із шахраями під час покупок в інтернеті. Тому OLX розповідає українцям активніше про кіберграмотність. Так, головну сторінку центру підтримки клієнтів OLX з корисною інформацією як захиститися від шахраїв у липні відвідали на 8% більше людей, ніж попереднього місяця. У серпні їхня кількість зросла ще на 19%, а у вересні — ще на 20%.

Загалом в останні пів року українці найбільше цікавилися такими питаннями:

● безпечні покупки

● доставка

● приватність

● захист особистих даних

“Ми в OLX постійно працюємо над удосконаленням кіберзахисту на платформі, щоб наші користувачі могли здійснювати безпечні угоди. Однак варто пам’ятати, що захищеність в онлайні залежить від кожного з нас. Шахраї використовують методи соціальної інженерії. Вони добре знають, якими діями та словами схилити “клієнта” до швидкої та необдуманої угоди. Коли користувачі більше цікавляться безпекою у мережі та прокачують свої знання, а компанії створюють власні ініціативи, можна ефективніше боротися з шахраями та насолоджуватися безпечним онлайн-шопінгом”, — коментує Віктор Нобіуз, керівник відділу бізнес-аналітики OLX Україна.

А що по схемах шахрайства?

Зараз шахраї активно переключилися на продавців і використовують схему з підробленим посиланням: псевдопокупець пише продавцеві в чаті онлайн-платформи, запитує про товар і пропонує для зручності перейти в інший месенджер. Коли він опиняється за межами платформи, то повідомляє, що зважився на покупку і вже сплатив товар. Відправляє посилання на сайт-копію нібито для отримання оплати. Продавець вводить всі дані платіжної картки, і сума списується з його рахунку.

Важливо пам’ятати, що в послузі OLX Доставка такого функціоналу не існує: для її оформлення та отримання оплати не потрібні сторонні посилання. Єдине, що продавець може повідомити покупцеві, — це 16-значний номер картки та ПІБ, причому останнє необов’язково.

Базові правила, що допоможуть продавати та купувати безпечно:

1. Ставтеся з обережністю до занадто привабливих пропозицій.

2. Не покидайте офіційний чат платформи та не переходьте за зовнішніми посиланнями, отриманими від сторонніх осіб.

3. Користуйтеся безпечними сервісами доставки на кшталт OLX Доставка.

4. Перевіряйте сайт на якому плануєте здійснити чи отримати оплату.

5. Ніколи не розкривайте всі персональні та платіжні дані, особливо незнайомцям.

1 Дослідження CBR проводилось у липні 2020 року. Було проведено 1 019 онлайн-інтерв‘ю з Інтернет-користувачами у віці 16 років та старше. Вибірка репрезентативна за статтю, віком, регіоном, розміром населеного пункту, частотою користування Інтернетом. Дане дослідження до 2019 року включно проводилось компанією GfK Ukraine, а з 2020 року – продовжується компанією CBR.

Система Orphus