Ви тут:
Суспільство Україна 

В Україні остаточно скасували книгу відгуків і пропозицій

Офіційно набув чинності наказ Міністерства економіки, який скасовує обов’язковість ведення Книги відгуків і пропозицій. У Міністерстві повідомляють, що споживачі можуть використовувати сучасні цифрові засоби комунікації з підприємцями замість скасованих книг.

Про це йдеться в дописі на фейсбук-сторінці Міністерства.

«Так, можна залишати свої відгуки через «гарячу лінію», електронне та класичне листування чи соціальні мережі. Крім того, сьогодні споживачі можуть звернутися до Держпродспоживслужби та її територіальних органів за захистом порушених прав як в паперовому, так і електронному вигляді (https://dpss.gov.ua/). У територіальних органах Держпродспоживслужби та в багатьох місцевих держадміністраціях створені та функціонують консультаційно-інформаційні служби, де споживачі можуть отримати інформацію та допомогу по захисту своїх прав», – розповідають у Міністерстві.

Там вважають, що така практика відповідає європейським і світовим стандартам і зможе налагодити правильну комунікацію між бізнесом і споживачем. Практику ведення книг скарг і пропозицій у відомстві назвали застарілою і неефективною.

«До цього підприємці були змушені витрачати час та значні кошти на адміністрування Книги відгуків та пропозицій, яка знаходилася у кожному торговому відділі та у кожному залі закладу громадського харчування. В рік такі витрати сягали понад 44 млн гривень. В цю суму включались організаційні витрати, призначення відповідального за неї, розгляд скарг. Варто зауважити, що наявність Книги не гарантувало розв’язання проблемних питань, які виникали у покупців», – пояснюється в дописі.

Нагадаємо, ще в серпні 2018 року Мінекономрозвитку підготувало проєкт постанови про скасування Книги відгуків і пропозицій. У березні 2019 року Кабінет міністрів скасував обов’язкове ведення Книги відгуків і пропозицій. Однак після цього вимоги й згадки про неї понад рік залишалися в нормативних документах уряду.

фото ілюстраційне

Система Orphus