Ви тут:
Суспільство Україна 

Укравтодор виклав у вільний доступ геодані про дороги державного значення

Геодані про дороги державного значення тепер доступні у відкритому доступі та у зручному форматі

Про це у Facebook повідомила пресслужба Укравтодору.

Також запрацював геокалькулятор, який дозволяє здійснювати перерахунок лінійних кілометрових координат доріг державного значення (км+) в геопросторові координати (WGS84) і навпаки. Для програмного доступу до цих даних розроблений відкритий прикладний програмний інтерфейс (API).
 
Наразі в Україні для обліку автомобільних доріг або положення об’єкту на дорогах використовується система лінійних прив’язок (так звані, км+). Йдеться про стовпчики з дорожніми знаками — номерами кілометрів — встановлені на узбіччях або на розділювальних смугах автомобільних доріг.
До появи геокалькулятора, визначити, де саме на дорозі знаходиться та чи інша дорожня споруда чи, наприклад, точка км 89+304 без спеціальних знань було доволі складно. Тепер все відбувається автоматично — і користувач може відслідковувати розташування лінійних прив’язок через картографічні сервіси (на кшталт GoogleMaps), маючи геопросторові координати.
«Цифровізація геоданих доріг і надання доступу до них є основою якісних ІТ-рішень для управління дорожньою галуззю. Разом із Міністерство цифрової трансформації Україними плануємо у 2021 інтегрувати інструменти “інтерактивної мапи” Укравтодору в додаток Дія. Дорожня інфраструктура має генерувати відкриті дані, які допомагатимуть громадянам та державі», – підкреслив Олександр Кубраков, Голова Укравтодору.
Для чого потрібні геодані?
▪ Моніторинг стану будівництва та ремонтів доріг
Відкриті геодані сприяють прозорості процесу та контролю зі сторони громадськості за ремонтами та будівництвом. Тепер легше перевірити, наскільки інформація в проєктній або виконавчій документації відповідає дійсності. Відслідковувати наведені в документації локації можна безпосередньо на місці виконання ремонтних або будівельних робіт.
▪ Швидші та комфортніші подорожі
Розробники GPS-навігаторів, поєднуючи геодані доріг з інформацією про ремонти, можуть повідомляти водіїв щодо достовірної локації ділянки ремонтних робіт на дорогах та рекомендувати оптимальний маршрут. Це актуально у наступні 3–4 роки — адже масштаби Великого будівництва зростатимуть наступні 4 роки.
▪ Ефективне управління дорожнім господарством
Геодані можуть підвищити точність збирання, систематизації та аналізу даних про автомобільні дороги, об’єкти та споруди на них, транспортні потоки та події. Зокрема, без цього в Україні було б неможливо впроваджувати сучасні рішення зі збирання, а головне аналізу інформації про стан дорожнього покриття.
Використання цих даних аналітичним порталом «Прозора інфраструктура» допоможе замовникам робіт в областях, а також Укравтодору та Міністерству інфраструктури здійснювати якісний контроль за виконанням планів ремонту та будівництва доріг, покращити управління дорожнім господарством, забезпечити якісне планування.
▪ Помітили небезпечну ділянку чи ситуацію на дорозі?
Можна скористатися геокалькулятором з мобільного пристрою і на підставі геоданих, автоматично встановити назву дороги та власне положення відносно неї. Це потрібно для того, щоб, наприклад, повідомити Укравтодор чи місцеву владу про перешкоду на дорозі, або якщо необхідно швидко та точно повідомити про ситуацію за допомогою голосового зв’язку екстреним службам у надзвичайних ситуаціях.
Наразі АРІ сервіс надає доступ до даних про міжнародні, національні та регіональні автомобільні дороги. У майбутньому планується доповнення даними про територіальні дороги та дороги місцевого значення.
АРІ та геокалькулятор були розроблені Укравтодором спільно з Міністерством цифрової трансформації та за підтримки проєкту USAID/UK aid

TAPAS Project/Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах
Проєкт реалізовано у співпраці з Фондом Східна Європа.
Отримати доступ до даних можна за адресою https://kmplus.ukravtodor.gov.ua/
Прототип геокалькулятора за адресою https://kmplus.org.ua функціонуватиме до квітня 2021 року.
Система Orphus