Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство 

Стартував третій етап сертифікації вчителів Полтавщини

З 12 жовтня по 6 листопада відбуватиметься вивчення практичного досвіду роботи вчителів-учасників сертифікації 2020 року.

Третій етап сертифікації проходитиме незалежно від рівня епідемічної небезпеки в регіонах, де знаходяться школи учасників сертифікації, та строків канікулярного періоду, повідомляють у Полтавській ОДА.

Цьогоріч вивчення практичного досвіду роботи вчителів відбуватиметься за допомогою цифрових інструментів, без відвідування експертами уроків та включатиме:

– анкетування директора закладу освіти, його заступника та  керівника методичного об’єднання;

– інтерв’ю з учасником сертифікації за орієнтовним переліком питань, щоб вивчити професійний досвід;

– аналіз та розв’язування учасником сертифікації педагогічних ситуацій для демонстрації педагогічної майстерності учасника сертифікації.

Здійснювати вивчення практичного досвіду роботи вчителів Полтавщини будуть незалежні експерти з різних куточків України, які є педагогічними, науково-педагогічними працівниками закладів освіти чи сертифікованими вчителями 2019 року.

Оцінювати професійні компетентності учасників будуть відповідно до Методики, затвердженої наказом Державної служби якості освіти України від 06.10.2020 №01-11/54. Застосування Методики експертами, які вивчатимуть практичний досвід роботи вчителів, буде адаптоване з урахуванням карантинних обмежень.

Для оцінювання кожної професійної компетентності учасника сертифікації може використовуватися один або кілька методів збирання інформації. Водночас інтерв’ю з директором, його заступником та керівником методичного об’єднання не може бути єдиним джерелом інформації у ході оцінювання.

“Як і торік у 2020-му буде проведено анкетування директора, його заступника і керівника методичного об’єднання – звісно у дистанційному режимі. Відбудуться також і інтерв’ю з педагогами – перший блок буде подібний до минулорічного. А другий передбачатиме розв’язування трьох педагогічних ситуацій. Такі інструменти застосовують у світовій практиці. Наприклад – у США під час іспиту на доступ до професії. Щодо завдань, котрі використовуватимуться під час цьогорічної сертифікації: вони є напрацюваннями саме вітчизняних науковців”, – зазначає директор департаменту акредитації та моніторингу Державної служби якості освіти України Іван Юрійчук.

Варто зауважити, що будь-яка ситуація не має однозначно правильних чи неправильних рішень. Тут важливо побачити, які підходи використовує педагог.

Тривалість інтерв’ю з учасником сертифікації та аналіз педагогічних ситуацій учасником сертифікації не повинна перевищувати двох годин.

За результатами вивчення практичного досвіду експертна група заповнює експертний висновок і виставляє середній бал від двох експертів (максимальний бал, що може набрати учасник сертифікації – 100).

Після завершення третього етапу сертифікації Державна служба якості освіти України передає експертні висновки Українському центру оцінювання якості освіти не пізніше 5 грудня поточного року. Результати сертифікації-2020 будуть визначені не пізніше 11 грудня.

Нагадаємо, що у 2020 р. бажання взяти участь у сертифікації виявили 1711 педагогів з усієї України. Полтавська область увійшла до вісімки областей, які на 100 % заповнили квоту – 69 учасників.

“За результатами перших двох етапів сертифікації-2020 (незалежного тестування та самооцінювання учасниками власної педагогічної майстерності) 45 вчителів початкових класів Полтавщини беруть участь у третьому заключному етапі сертифікації”, – повідомляє начальник управління Державної служби якості освіти у Полтавській області Юрій Кращенко.

Учителі, які успішно пройдуть сертифікацію, здобувають: 20% надбавку до посадового окладу; автоматичне зарахування чергової (позачергової) атестації з присвоєнням учителю наступної категорії (підтвердженням наявної) та педагогічного звання; можливість залучатися до проведення інституційних аудитів закладів загальної середньої освіти як освітній експерт. Сертифікат дійсний протягом 3 років.

Сертифікація – це важливий етап у кар’єрі педагогічного працівника, що забезпечує підвищення якості професійної діяльності через зовнішнє оцінювання та самооцінювання, осмислення досягнутого та проєктування подальшого професійного вдосконалення вчителя. Сертифікація вчителів є складовою реформи Нова українська школа.

Система Orphus