Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

Пирятинський Інклюзивно-ресурсний центр святкує 2 роки від створення

27 вересня Інклюзивно-ресурсний центр відділу освіти, молоді та спорту Пирятинської міської ради відзначає другу річницю. Пирятинський ІРЦ було створено відповідно до рішення тридцять дев’ятої сесії сьомого скликання Пирятинської міської ради від 6 червня 2018 року. Засновником було надано приміщення та відповідне матеріально – технічне забезпечення.

Як зазначають у Пирятинській міськраді, пріоритетними напрямами сучасної освітньої галузі є надання якісної освіти кожній людині, незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення. На сьогодні наявна тенденція збільшення в нашій країні загальної кількості дітей з особливими освітніми потребами. Сучасна система освітніх послуг базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання й передбачає навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу – інклюзивне навчання.

Аналіз статистичних даних свідчить, що в Пирятинській ОТГ створена та діє система надання освітніх послуг. На підставі отриманих висновків інклюзивно-ресурсного центру станом на 1 вересня 2020 року організовано інклюзивне навчання в Опорному закладі – Пирятинській загальноосвітній школі I–III ступенів № 6 та його філії, Філії Пирятинського ліцею, Пирятинській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 4, що дає змогу залучити дітей з особливими потребами до освітнього процесу без ізоляції від суспільства в умовах звичайного освітнього середовища. Із загальної кількості інтегровані у класні колективи (інклюзивні класи) – 19 дітей.

Організація інклюзивного освітнього середовища здійснюється фахівцями, які постійно працюють над підвищенням своєї кваліфікації для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, проходять курсову підготовку, відвідують спеціалізовані тренінги для працівників освітньої сфери, займаються самоосвітою та діляться досвідом з колегами. Під час здійснення навчально-виховного процесу педагоги, які працюють в інклюзивних класах, застосовують особистісно-орієнтовані методи навчання, організовують навчальний процес з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей; налагоджена співпраця з батьками, які беруть активну участь у вихованні дітей. В інклюзивних класах Пирятинської ОТГ працює 14 асистентів вчителів.

На сьогодні в Пирятинському ІРЦ працюють п’ять фахівців: вчитель-логопед Аліна Курочка, практичний психолог Юлія Добош, вчитель-дефектолог Ольга Орел, вчитель лікувальної фізкультури Наталія Карабут. Очолює колектив виконувач обов’язків директора ІРЦ Олена Холоділова.

У Центрі постійно надається консультативна допомога батькам щодо здобуття повної загальної середньої освіти, наявних освітніх, медичних, соціальних ресурсів для надання допомоги дітям. Важливою складовою роботи Центру є просвітницька діяльність. Розпочав роботу клуб для батьків „Доброта“.

Метою створення клубу є надання консультативної, психологічної допомоги, через оптимізацію сімейної атмосфери, гармонізацію міжособистісних, подружніх, батьківсько-дитячих стосунків; покращення та оптимізація взаємодії між батьками та учасниками освітнього процесу; психологічний супровід сімей. Перше засідання клубу відбулося 18 жовтня 2019 року, в якому приймали участь батьки дітей з ООП, асистенти вчителів та фахівці Пирятинського ІРЦ. Фахівці Пирятинського ІРЦ продемонстрували можливості розвитку та корекції мовленнєвих, психологічних, освітніх та фізичних порушень у дітей.

Налагоджена співпраця з Майорщинською спеціальною загальноосвітньою школою-інтернатом Гребінківського району Полтавської обласної ради. Розпочата та продовжується робота з проведення комплексних психолого-педагогічних оцінок розвитку дітей, які навчаються в цьому закладі.

Фахівці оволоділи навиками роботи онлайн. Засобами онлайн проводяться консультації, просвітницька робота, обмін досвідом, здійснюється постійна підтримка дітей з особливими освітніми потребами. Щоденно поновлюється інформація про цікаві форми навчання, пізнавальні ігри, таким чином спонукають дітей з особливими освітніми потребами до

перегляду відео, мультфільмів розвиткового та виховного спрямування.

Діти з особливими освітніми потребами разом з батьками долучалися до перегляду та обмінювалися думками з приводу побаченого у групі Пирятинський ІРЦ на Facebook та через Viber.

За рахунок коштів ОТГ, виділених для забезпечення заходів Програми „Всебічна підтримка дітей з особливими освітніми потребами Пирятинської міської об’єднаної територіальної громади на 2019 – 2020 роки“ проведено оновлення та модернізацію матеріально-технічної бази.

Система Orphus