Ви тут:
Полтавщина прес-конференція Суспільство 

Про зміни до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей розповіла Алла Рябкова

Під час Інтернет-конференції в ОКІА «Новини Полтавщини» заступник начальника Головного управління ДПС у Полтавській області Алла Рябкова відповіла на актуальні запитання на тему: «Новації податкового законодавства у зв’язку з внесенням змін до Податкового кодексу Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» від 16.01.2020 року № 466-ІХ».

Яким чином здійснюється листування контролюючого органу з платниками податків через електронний кабінет?

Відповідь: відповідно до пункту 42.4. статті 42 ПК України платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги”.

При цьому, обов’язковою умовою такого листування є дотримання вимог законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги” та відбувається шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.

Коли документ надісланий до електронного кабінету вважається врученим платнику податків?

Відповідь: документ, надісланий контролюючим органом в електронний кабінет, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги” та є доступним в електронному кабінеті.

При цьому, датою вручення платнику податків документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків. У разі якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Які подальші дії контролюючого органу у разі неотримання квитанції про доставку документа?

Відповідь: у разі неотримання контролюючим органом квитанції про доставку документа в електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання такий документ у паперовій формі на третій робочий день з дня відправлення з електронного кабінету надсилається за адресою (місце знаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків (його представнику).

При цьому, строк доставки документа в електронний кабінет, визначений абзацом п’ятим пункту 42.4. статті 42 ПК України, не зараховується до строку надіслання документів, визначеного цим Кодексом.

Якщо платник податків відмовляється від отримання рекомендованого листа, чи вважається такий лист врученим?

Відповідь: як і раніше Податковим кодексом України передбачено, що у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв’язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Таким чином, дата відмови платника податків від отримання листа контролюючого органу фактично й буде датою отримання ним відповідного листа.

Отримання платником податків листа від контролюючого органу через електронний кабінет, виключає можливість повторного отримання листа в паперовому вигляді?

Відповідь: ні, не виключає. Законодавець передбачив можливість платника податків, який отримав документ в електронній формі, на його вимогу отримати від контролюючого органу відповідний документ у паперовій формі протягом трьох робочих днів з дня надходження відповідної вимоги (у паперовій або електронній формі) від платника податків.

Система Orphus Поделиться на fb