Ви тут:
Полтавщина Р Суспільство 

Андрій Матковський: “Збільшимо кількість двірників – зменшимо кількість керівників. Очистимо Полтаву!”

Продовжуємо обговорення програми команди Андрія Матковського «Батьківщина». Нинішнє інтерв’ю з лідером найбільшої у міськраді фракції і одним із головних претендентів на посаду міського голови побудоване на запитаннях полтавців. А стосується розмова однієї з найболючіших для Полтави тем – житлово-комунального господарства.

Які ви бачите пріоритети у житлово-комунальній сфері?

Передусім це ремонт і реконструкція доріг, починаючи від вулиць і провулків на околицях, де нині навіть асфальту нема, і  закінчуючи вулицями і тротуарами у центрі міста. Тут саме тротуари є величезною проблемою. Навіть у центральній частині міста – в районі ринку, обласної лікарні, де вони не ремонтувалися по 20-30 років. Це і побудова водогонів на околицях, і боротьба з амброзією, реконструкція парків та скверів, і чистота у кожному куточку міста. Але це має бути комплексна системна програма.

А як бути з різними комунальними мережами? У європейських країнах не побачиш каналізаційних люків на проїжджій частині – всі мережі давно винесені за її межі…

Так, заміна мереж і сама по собі дуже серйозна проблема. Для того ж водоканалу зокрема. На жаль, в останні роки при спорудженні нових будинків у багатьох районах цього не враховували, тому вони уже споруджувалися на проблемних ділянках з точки зору мереж. Відтак у нас і сьогодні є уже чимало підтоплень у різних куточках міста. Я вже не кажу про Половки, де в багатьох будинках не лише до підвалу зайти неможливо, але навіть кватирку людина не можна відкрити через сморід.

Підприємства «Полтававодоканал» і «Полтаватеплоенерго» знаходяться в обласній комунальній власності, тому ці проблеми маємо розв’язувати спільно з обласною владою. Але чітко слід розуміти головне – будь-яка реконструкція доріг не може відбуватися без реконструкції мереж. Бо часто-густо в нас трапляється так: лише відремонтували дорогу на якійсь дільниці, а її одразу вже починають довбати водоканальці чи теплоенергетики. І претензій до того чи іншого підприємства ніби й бути не може, бо трапилася аварійна ситуація. Так от, ми повинні їх попереджувати, а не «латати дірки» й надалі. Тому ще раз наголошую: все має робитися комплексно, на основі сучасних проектів. Зокрема й при спорудженні нових багатоповерхівок.

Чимало звернень від полтавців: чому раніше наша Полтава була одним з найчистіших міст країни, входила за благоустроєм до першої п’ятірки обласних центрів, а сьогодні навіть біля контейнерних майданчиків купи – сміття?

Свого часу як міський голова я був ініціатором встановлення контейнерів, облаштування цих майданчиків. Тоді місто досить швидко вдалося очистити від стихійних сміттєзвалищ. На жаль, нині спостерігаємо, як хороша ідея через недолугість влади і незадовільну роботу комунальників перетворилася на пшик. Я пригадую, у свій час ми закупили загалом 1200 контейнерів для міста, які нині вже відслужили понад 10 років і потребують заміни. Але й тоді це був лише перший крок у цьому напрямку. І сьогодні, у ХХІ столітті, у приватному секторі містяни ще й досі тягають сміття хто куди і як зможе. Щоб ви розуміли, навіть за кілька сотень кроків від нашого КАТП, яке очолює представник «Рідного міста», люди, які живуть у приватному секторі, лише мріють про контейнери. Уявляєте: за цей час так звана контейнерна база не лише не розширилася, але ці горе-керівники навіть не змогли розібратися з тими, які дісталися їм у спадок…

Чому так відбувається? 

Якщо хтось мені скаже, що це проблема тільки недисциплінованості  полтавців, то це не так. Порівняємо кількість двірників 10-15років тому і тепер. За моєї каденції міським головою їх було 500 і вони відповідали від А до Я за порядок на своїй території, а зараз лишилося лише 250, вони працюють бригадним методом і за контейнерні майданчики не відповідає ніхто.

Треба принаймні удвічі збільшити кількість двірників з гідною зарплатою. До речі, це й створення нових робочих місць, про які так багато розмов нині. Як і раніше двірники мають бути закріплені за кожним будинком, вулицею, контейнерним майданчиком. Гадаю, вони взагалі мають працювати на КАТП, таким чином усі «сміттєві» зусилля зімкнуться в один ланцюг. Двірники допомагатимуть нашому КАТП збирати й плату за вивезення сміття, адже добре знають місцевих жителів: хто платить, а хто ні, зможуть контролювати і навіть виховувати.

А як бути з приватним сектором?

Там теж мають бути двірники. І працювати за таким же принципом, як і всі інші.

Виникає питання: де взяти кошти?

Ну, ми ж свого часу знаходили їх на таку кількість двірників! Тим паче зараз знайти 14 мільйонів гривень на рік у тримільярдному бюджеті куди простіше. Принаймні треба зменшити космічні зарплати керівникам міськвиконкому, а по-друге зменшити й кількість самих керівників, оскільки за останні роки створено чимало різних незрозумілих структур. Збільшимо кількість двірників – зменшимо кількість керівників. Очистимо Полтаву!

Чи достатньо сьогодні в місті самих контейнерів?

Явно недостатньо! Їхню кількість треба збільшувати, стояло шість – хай буде десять, але вони не повинні бути переповненими, аби людина могла б вільно до них підійти. Бо й мимо кидають сміття нерідко саме через те, що навіть підступитися до контейнера неможливо. Я вже не кажу про те, що їх роками не миють, тому навіть відкрити кришку людині огидно. Зрозумійте одне: якщо десь і виникають на майданчиках звалища сміття, то це свідчить лише про одне – про недолугу роботу керівництва комунальних служб. Тож головна проблема, наголошую, це відсутність справжнього господаря в сфері ЖКГ.

Реально сьогодні треба ще тисячу контейнерів додатково, аби вони з’явилися на усіх вулицях і у приватному секторі. А доки триватимуть тендера, то тимчасово можна вирішувати проблему й іншими шляхами: скажімо, роздавати місцевим жителям сміттєві мішки, аби потім за чітко визначеним графіком це сміття збирати. Для цього можна залучати і екоактивістів.

Варто збільшити й кількість урн для сміття. Свого часу я був ініціатором, аби поблизу Альтанки їх встановили буквально через кожні два метри. До того ж капітальні, бетонні. І це дало свій результат. А зараз навіть  біля магазинів чи кафе їх немає. Це при тому, що тепер ці урни можна виготовляти значно простіше і дешевше. Було б бажання! І контроль з боку влади.

Скільки реально часу знадобилось би вам як меру, аби зробити місто чистим?

У програмі нашої команди, у моїй програмі як кандидата все розплановано, тому скажу: наша команда реально навела б порядок у місті за три місяці! З новою кількістю двірників і новими керівниками КАТП, які замість інтриг і політичного піару займуться справою.

Надходять сотні звернень полтавців, які здивовані і ображені відповідями влади на їхні прохання відремонтувати дах, під’їзд, підвал, труби і так далі…?

У Полтаві майже 2 тисячі будинків, більше тисячі багатоповерхівок, які раніше були на балансі ЖЕО, майже 130 кооперативних будинків і 250 тих, де організували ОСББ. Ми всіляко підтримуємо тих, хто має можливість створювати ОСББ. Це добре, що люди, об’єднавши ініціативу, досвід, навички і ресурси, власними силами дбають про своє житло. Ми категорично проти позиції нинішньої більшості у міськраді, представників команди Удовіченка-Шамоти, які вважають, що жителі комунальних будинків мають негайно створювати ОСББ і діяти за принципом «врятування потопаючих – справа самих потопаючих». Це, власне, й стало причиною виходу нашої фракції з більшості у міськраді. Бо вважаємо, що перш ніж створювати ОСББ, влада має привести до ладу той чи інший житловий будинок за бюджетні кошти.

Люди по 20-30 років платили кошти ЖЕДам, але так і не дочекалися ремонту. А сьогодні чиновники, маючи 40-60 тисяч зарплати пропонують пенсіонерам, які отримують у 10-15 разів менше, ремонтувати ці будинки своїм коштом. Ще раз наголошую: обов’язок міської влади повністю відремонтувати будинок – від підвалу до даху, а вже потім пропонувати створювати там ОСББ! І люди мають розуміти: якщо вони підтримають нашу команду, то саме так і буде. Ми реалізуємо програму ремонтів житлових будинків, написану на основі звернень полтавців.

До редакції звертаються і мешканці кооперативних будинків та тих, де уже створено ОСББ: а як бути нам, якщо коштів на ремонт житла не вистачає?

Зараз законодавством заборонено з міського бюджету виділяти кошти кооперативам та ОСББ, але можуть бути інші механізми допомогти безпосередньо людям, членам ОСББ з їх зверненнями через Програму Турбота. Якщо ми будемо у влади, то приймемо відповідну програму, коли допомога з бюджету буде направлятися пенсіонерам, пільговикам, членам кооперативів, ОСББ на їх карткові рахунки, і потім вони зможуть використовувати гроші на той ремонт, який необхідний їхньому будинку. Люди самі вирішуватимуть, хто ремонтуватиме, які матеріали використовувати, і зможуть реально контролювати виконання робіт.

Зрештою ми повинні зрозуміти: батьківщина починається з конкретного будинку, з нашого двору, з вулиці, мікрорайону. І якщо порядок буде в нашому дворі, на нашій вулиці, в нашому місті, то порядок буде і в нашій державі. А влада повинна прислухатися до прагнень людей та виконувати їхні накази.

Павло ДОЛИНСЬКИЙ

Новини Полтавщини
Privacy Overview

Ми дбаємо про захист ваших даних

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити вам найкращий досвід роботи на нашому веб-сайті. Продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтесь на використання файлів cookie. Детальніше про політику використання файлів cookie.