Електронна система охорони здоров’я містить дані понад 30 мільйонів пацієнтів
Навантаження електронної системи охорони здоров’я України зараз постійно зростає. Система містить дані понад 30 мільйонів пацієнтів, реєстри понад 3 700 медичних закладів, щодня створюється понад 650 тисяч медичних записів, з них – понад 110 тисяч направлень та понад 50 тисяч рецептів.
“Щогодини до центральної бази даних надходить 2,5 мільйона запитів, 700 – кожної секунди”, – йдеться у повідомленні НСЗУ.
Кількість даних та інформації щодня зростає. Щоб оперативно опрацьовувати такий обсяг даних, система повинна мати відповідну потужність: певний об’єм пам’яті, процесорів та сховища в дата центрі. НСЗУ як орган, який забезпечує функціонування ЕСОЗ, в 2019 році спрогнозував необхідний рівень потужності на 2020 рік з урахуванням старту другого етапу реформи і долученням спеціалізованих медичних закладів до роботи ЕСОЗ, а також необхідне для цього фінансування.
Фінансування, яке потрібне для забезпечення відповідного рівня потужності системи, а відтак – її безперебійного функціонування – склало 28,8 мільйона грн. І ця сума була подана в складі бюджетного запиту на 2020 рік (у листопаді 2019). Однак фактично на забезпечення потужностей системи МОЗ погодило лише 9 мільйонів. Це склало лише третину потреби. Відповідно, цих коштів вистачило на закупівлю втричі менших ресурсів для обробки та зберігання інформації в ЕСОЗ. Що призвело до значних технічних затримок в роботі системи.Ресурсів просто не вистачає, щоб швидко обробляти інформацію.
НСЗУ, усвідомлюючи свою відповідальність за функціонування ЕСОЗ, неодноразово зверталася до МОЗ (загалом було направлено 5 листів, починаючи з травня), а також спрямувала відповідні листи до Мінфіна та Кабінету міністрів, з проханням погодити необхідне фінансування.
На листи, адресовані МОЗ, відповідей ми не отримали. На сьогодні обсяг фінансування залишився без змін.
Система працює з затримками обробки інформації і ситуація буде погіршуватися, адже навантаження на систему щодня зростає. Лікарі стикаються зі значними складнощами при внесенні даних, пацієнти змушені чекати і не можуть вчасно отримувати потрібні їм медичні послуги та ліки. Весь цей час НСЗУ разом з ДП “Електронне здоров’я” регулярно проводять заходи з оптимізації технічних процесів і робили все від нас можливе, щоб система працювала з найменшими складнощами для користувачів.
“Ці проблеми можна вирішити лише єдиним шляхом – виділенням достатнього обсягу коштів та закупівлі необхідних ресурсів. НСЗУ не наділено повноваженнями для таких дій. Це перебуває у повноваженнях Міністерства охорони здоров’я”, – резюмують у НСЗУ.