Ви тут:
Медицина Суспільство Україна 

Електронна система охорони здоров’я містить дані понад 30 мільйонів пацієнтів

Навантаження електронної системи охорони здоров’я України зараз постійно зростає. Система містить дані понад 30 мільйонів пацієнтів, реєстри понад 3 700 медичних закладів, щодня створюється понад 650 тисяч медичних записів, з них – понад 110 тисяч направлень та понад 50 тисяч рецептів.

“Щогодини до центральної бази даних надходить 2,5 мільйона запитів, 700 – кожної секунди”, – йдеться у повідомленні НСЗУ.

Кількість даних та інформації щодня зростає. Щоб оперативно опрацьовувати такий обсяг даних, система повинна мати відповідну потужність: певний об’єм пам’яті, процесорів та сховища в дата центрі. НСЗУ як орган, який забезпечує функціонування ЕСОЗ, в 2019 році спрогнозував необхідний рівень потужності на 2020 рік з урахуванням старту другого етапу реформи і долученням спеціалізованих медичних закладів до роботи ЕСОЗ, а також необхідне для цього фінансування.

Фінансування, яке потрібне для забезпечення відповідного рівня потужності системи, а відтак – її безперебійного функціонування – склало 28,8 мільйона грн. І ця сума була подана в складі бюджетного запиту на 2020 рік (у листопаді 2019). Однак фактично на забезпечення потужностей системи МОЗ погодило лише 9 мільйонів. Це склало лише третину потреби. Відповідно, цих коштів вистачило на закупівлю втричі менших ресурсів для обробки та зберігання інформації в ЕСОЗ. Що призвело до значних технічних затримок в роботі системи.Ресурсів просто не вистачає, щоб швидко обробляти інформацію.

НСЗУ, усвідомлюючи свою відповідальність за функціонування ЕСОЗ, неодноразово зверталася до МОЗ (загалом було направлено 5 листів, починаючи з травня), а також спрямувала відповідні листи до Мінфіна та Кабінету міністрів, з проханням погодити необхідне фінансування.

На листи, адресовані МОЗ, відповідей ми не отримали. На сьогодні обсяг фінансування залишився без змін.

Система працює з затримками обробки інформації і ситуація буде погіршуватися, адже навантаження на систему щодня зростає. Лікарі стикаються зі значними складнощами при внесенні даних, пацієнти змушені чекати і не можуть вчасно отримувати потрібні їм медичні послуги та ліки. Весь цей час НСЗУ разом з ДП “Електронне здоров’я” регулярно проводять заходи з оптимізації технічних процесів і робили все від нас можливе, щоб система працювала з найменшими складнощами для користувачів.

“Ці проблеми можна вирішити лише єдиним шляхом – виділенням достатнього обсягу коштів та закупівлі необхідних ресурсів. НСЗУ не наділено повноваженнями для таких дій. Це перебуває у повноваженнях Міністерства охорони здоров’я”, – резюмують у НСЗУ.