Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство 

Викладачі полтавського університету поділилися з освітянами лайфхаками для ЗНО з математики

12 червня викладачі кафедри вищої та прикладної математики Національного університету імені Юрія Кондратюка провели вебінар “Методичні лайфхаки підготовки до ЗНО з математики в умовах дистанційного навчання” для вчителів і викладачів закладів передвищої фахової освіти міста та області.

До участі у вебінарі долучилися педагоги області – викладачі математики Полтавського міського багатопрофільного ліцею №1 імені І.П. Котляревського, Полтавського професійного ліцею, Фахового медико-фармацевтичного коледжу Української медичної стоматологічної академії та Білицької ЗОШ І-ІІ ступенів № 4 ім. Ф.І. Марченка, повідомляє пресслужба Національного університету “Полтавська політехніка імені Ю. Кондратюка”.

Серед ключових питань – створення сприятливих умов для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з математики в умовах дистанційного навчання, опанування професійних кейсів з розв’язання практичних багаторівневих завдань, рівень математичної компетентностей випускників загальноосвітніх закладів та шляхи їх підвищення.

“Проблема якісної математичної підготовки не нова, а в умовах дистанційного навчання набула особливого значення. Вона турбує всіх: батьків, дітей, вчителів, викладачів, Міністерство освіти і науки України, суспільство. Єдність у ставленні до проблем низької математичної грамотності підтверджує і той факт, що наступний навчальний рік оголошено роком математики”, – прокоментувала кандидат фізико-математичних наук, доцент, завідувачка кафедри вищої та прикладної математики Національного університету “Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка” Наталія Ічанська.

Читайте також: Основну сесію ЗНО не скасовуватимуть

Аналіз результатів ЗНО з математики відповідає результатам міжнародного дослідження якості освіти PISA, підкреслюючи важливість якісної математичної освіти та необхідність знаходження шляхів підвищення математичної грамотності. Успішна підготовка до ЗНО – це, передусім, глибше ознайомлення з ключовими математичними ідеями, встановлення зв’язків між окремими вивченими темами, використання принципу тематичної послідовності у навчальних планах, розв’язування прикладних задач, складні математичні теми, тренувальні тести, інноваційні методи й інструменти навчання.

“Однозначно, левову частку акцентів потрібно розставити на тих дітях, що люблять математику і вивчають її. Вагомим внеском в розвиток математичної грамотності є робота Малої академії наук України, до якої залучаються близько 300 тисяч обдарованих школярів з усієї України. У Національному університеті імені Юрія Кондратюка науково-дослідницькій роботі з учнівською молоддю приділяється особлива увага. Хоча, через ряд об’єктивних причин, кількість учнів в математичних секціях, на жаль, меншає”, – говорить Наталія Ічанська.

У своїй презентації авторка навела корисні посилання на відеоматеріали YouTube-каналу, сайтів з науково-методичним забезпеченням та сторінок з підготовчими тестами ЗНО з математики, навчальні математичні Інтернет- ресурси, актуальні в умовах дистанційної освіти. Учасники дискусії поділилися практичним досвідом використання онлайн-сервісів під підготовки до ЗНО з математики в умовах пандемії.

Ще один лайфхак – чек-лист підготовки до ЗНО з математики та шляхи його використання презентувала старший викладач кафедри вищої та прикладної математики університету Клавдія Соловчук. У доповіді розкриті переваги роботи з чек-листом при довгостроковій підготовці до ЗНО протягом всього навчального року та можливість альтернативного використання чек-листа при інтенсивній короткостроковій підготовці або при моніторингу стану готовності класу до ЗНО. Всі учасники заходу отримали посилання, за яким можна завантажити приклад такого чек-листа.

Фінальною частиною вебінару став майстер-клас по розв’язуванню задач з комбінаторики та теорії ймовірностей від кандидата фізико-математичних наук, доцента кафедри вищої та прикладної математики Національного університету “Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка” Інни Рассохи. Кожен бажаючий міг відчути себе у ролі учня та попрактикуватися у розв’язані спеціально підібраних оригінальних задач.

 

 

 

ФОТО: 200baliv.org

Перейти до вмісту