Ви тут:
Полтавщина Прес-релізи Суспільство 

У ПОІППО імені Остроградського вчителів під час карантину навчали віртуально

В очікуванні курсів післядипломної педагогічної освіти учителька української мови та літератури Гадяцької спеціалізованої школи І–ІІІ ступенів № 2 імені Михайла Драгоманова Катерина Вовк хвилювалася.

Щойно почула: «курси онлайн» – похололо в душі. Боялася, чи зможу, чи техніка не підведе, чи встигатиму два тижні бути слухачкою курсів і приділяти   увагу потребам своїх учнів, адже закінчується цей непростий навчальний рік. Виявилося ж усе так організовано, чітко, доброзичливо, – говорить пані Катерина.

Коли в березні навчання не лише учнів, а й учителів вимушено перейшло в Інтернет, у Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського відкрили Цифровий офіс, у рамках якого стали надавати онлайн-консультації для освітян та проводити для них масштабні вебінари, залучаючи щоразу 100–300 учасників. Бути з учителями області на зв’язку допомагали і сайт, і адміністрування Facebook-спільнот, і підготовка двох інформаційних вісників із конструктивами для щоденної праці освітян. Не припинялася й видавнича діяльність: підготовка разом з учителями області спецвипусків науково-методичного журналу «Постметодика» «Наукові ліцеї Полтавщини: перші кроки» та «Рік математики в Україні».

А з 27 квітня 2020 року у Полтавському ОІППО стартував ще один не менш масштабний проєкт – із забезпечення безперервної післядипломної освіти у період карантину. З квітня і до закінчення карантину (натепер це 22 червня) курси підвищення кваліфікації в інституті за денною формою навчання можна пройти з використанням дистанційних технологій. Організатори об’єднують учителів у групи по 20–40 осіб, як і при очному навчанні. Для кожної з груп створюється віртуальний кабінет у Skype for business. Заняття проводяться 5 днів на тиждень з 9 до 16 години за стабільним розкладом, який представлений на сайті ПОІППО. Для потреб слухачів на гугл-диску розміщуються презентації лекторів, інформація про колег у групі, інші допоміжні матеріали, повідомили в прес-центру ПОІППО.

Це не перший для нашої команди досвід дистанційної організації курсів, адже інструмент Moodle для віртуальної комунікації ми впровадили ще 2013 року, щоб проводити курси за очно-дистанційною формою навчання. Тепер ще одним нашим дистанційним майданчиком для роботи з групами вчителів денної та очно-дистанційної форм навчання став Skype for business. Лише близько двох місяців, як курси розгортаються у форматі онлайн, а таким навчанням уже охоплено понад 700 слухачів, – підкреслює масштабність проєкту директор ПОІППО ім. Остроградського Віталій Зелюк.

До прикладу, 27 квітня – 13 травня навчалися онлайн 32 заступники директорів із навчально-виховної роботи, 27 квітня – 8 травня 2020 року кваліфікацію у ПОІППО підвищили учителі музичного мистецтва та початкових класів, вихователі закладів дошкільної освіти, учителі дітей із порушенням інтелектуального розвитку. Перший (очний) етап курсів за очно-дистанційною формою навчання завершили заступники директорів шкіл із навчально-виховної роботи м. Кременчука; практичні психологи та учителі-дефектологи інклюзивно-ресурсних центрів. 12–21 травня 2020 року на курсах з використанням дистанційних технологій перебували вчителі української мови і літератури.

У онлайн-форматі педагоги складають і заліки: зокрема, 8 травня 2020 року успішним складанням заліків свій курс навчання завершили групи вчителів початкових класів та учителів фізичної культури, учителів (викладачів) предмета «Захист Вітчизни», 14 травня – директори закладів загальної середньої освіти, а 15 травня – заступники директорів із виховної роботи.

І, здається, педагоги не розчарувалися ні в новому форматі післядипломної освіти, ні у її змісті:

Коли ми поцікавилися в освітян, чи задоволені вони платформою проведення курсів підвищення кваліфікації Skype for business, то за підсумками анкетування 85 % опитаних відповіли ствердно, зазначивши, що платформа зручна у використанні, дає змогу спілкуватися в чаті й одночасно бачити презентацію лектора; а, ураховуючи ситуацію в Україні, учителі області називають таку платформу ідеальним рішенням для умов, що склалися. Щоправда, слухачі вказали, що питання зв’язку, нестабільність Інтернет-покриття іноді вносять корективи у безперебійність освітнього процесу, – говорить фахівчиня ПОІППО Алла Сікач.

• Думаю, що незначні проблеми з Інтернет-з’єднанням суттєво не вплинули на хід курсів, – зазначає учителька української мови і літератури Михнівської ЗОШ І–ІІІ ст. Засульської сільської ради Лідія Бубир. – Курси відбулися онлайн і залишили приємні відчуття та позитивні емоції. Вдячна всім викладачам, керівнику групи та колегам за співпрацю, взаєморозуміння, людяність. Особливо сподобалося завдання про рекламу нової книжки, почула багато нових для себе авторів і їхніх творів. Загорілася бажанням переглянути свої погляди на сучасну підліткову прозу й прочитати твори, які розрекламували мої колеги.

Для викладачів ПОІППО завжди було важливо створювати свої заняття сучасними й за допомогою активних методів навчання. Тому й у віртуальному середовищі лектори не припиняють дбати про актуальний зміст кожного заняття, організовують фідбек і роботу в малих групах.

Це підтверджують і враження учителів, які вони висловлюють під час веб-зустрічей, як-от учительки української мови і літератури СЗОШ № 3 м. Горішні Плавні Тетяни Яременко:

Цього року вперше в житті перебувала на онлайн-курсах. Заняття були цікавими, змістовними, емоційними, творчими. Лекції будувалися з використанням зворотного зв’язку. Збагатилася новою інформацією із педагогіки, психології, фахових дисциплін. Чудовим було спілкування з колегами, які ділилися досвідом. Це допоможе мені скорегувати роботу з учнями.

Організація чітка, все доступно, якісно, по-новому! – вважає заступниця директора Лубенського ЗЗСО № 8 Надія Манько.

Крім того, до наукового супроводу онлайн-курсів організатори залучають науковців ПНПУ ім. В. Г. Короленка, зокрема, д. філол. н., М. Степаненка та к. філол. н. В. Мелешко, а на курсах учителів основ здоров’я заняття проводили лікар Полтавського обласного дитячого психоневрологічного диспансеру О. Скрипник та викладачі УМСА, д.м.н, професор М. Дудченко та к.м.н. Д.М. Іващенко.

поширити новину: