Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

На Полтавщині розвиток математичної освіти та дистанційного навчання буде за програмою «Опікуємося освітою»: зміни та доповнення затвердили депутати

Депутати Полтавської обласної ради під час 33-ї сесії сьомого скликання прийняли зміни та доповнення до програми «Опікуємося освітою» на 2017–2020 роки.

Як повідомили у прес-центрі ПОІППО, імпульс для розробки цих змін та доповнень у лютому 2020 року надав перший заступник голови Полтавської облдержадміністрації Дмитро Лунін. Відтак у 2020 році стійкий інноваційний розвиток математичної освіти та розвиток дистанційної освіти в області забезпечуватимуться згідно з програмою «Опікуємося освітою».

Над змінами та доповненнями працювали члени постійної комісії обласної ради з питань освіти, науки та культури, фахівці Департаменту освіти і науки Полтавської облдержадміністрації та Полтавського ОІППО ім. М. В. Остроградського.

Під їх увагу потрапив довгий перелік проблем шкільної математичної освіти та її дистанційного компонента. Вони стосуються рівня забезпечення шкіл сучасним обладнанням, кадрових проблем, кваліфікації педагогів та успішності учнів.

Наприклад, 2019 року у Полтавській області працювали 1043 учителі математики, серед яких майже 42,2 % – пенсійного віку. На 2 лютого 2020 р. математику в області викладають 1517 учителів, з яких 6,5 % за дипломом не є вчителями цього предмета. Результати міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 свідчать про проблеми з формуванням математичної компетентності учнів. Гострою лишається і проблема навчання вчителів психолого-педагогічних аспектів здійснення освітнього процесу в дистанційному режимі та вдосконалення рівня їхньої цифрової грамотності.

Зміни та доповнення до програми мають два основні напрями – стійкий інноваційний розвиток математичної освіти (конкретизований у 7 напрямах) та розвиток дистанційної освіти (включає 5 напрямів).

У програмі вказано конкретні заходи на виконання цих напрямів.

Розвитку професійної компетентності та мотивації до творчої діяльності педагогічних працівників, їхньої здатності працювати на інноваційних засадах, поширенню інноваційних ідей та технологій навчання математики сприятимуть каскад тренінгів із математики, якими планується охопити всіх учителів математики Полтавщини, та започаткування щорічного Обласного математичного фестивалю для вчителів ім. М. В. Остроградського. Переможці фестивалю матимуть грошову підтримку та сертифікати про підвищення кваліфікації обсягом 30 годин, а інші учасники – 20 годин. Для школярів започатковуються два змагання, також із винагородами для учасників і керівників команд-переможців: обласні математичні змагання імені М. В. Остроградського для учнів та командні учнівські змагання «Математичний Занзібар». Останнє передбачатиме розв’язання математичних задач із пошуком нестандартних підходів.

Згідно з пунктами програми, які сприятимуть розвитку в області дистанційної освіти, то з метою створення умов для її запровадження планується упродовж 2020 року оснастити 99 опорних закладів загальної середньої освіти та профільні ліцеї області сучасною комп’ютерною технікою (ноутбуками). Буде проводитися Обласний ярмарок кращих розробок навчальних матеріалів для дистанційної освіти з грошовими винагородами для переможців.

Також відбудеться каскад тренінгів із проблем організації дистанційної освіти для координаторів дистанційної освіти, керівників шкіл, учителів. Для розбудови мережі дистанційної освіти буде створено цифровий ресурс – обласний репозитарій (електронний архів), де буде зібрано освітні матеріали з дистанційної освіти для вільного доступу всіх охочих.

Загальний обсяг фінансування з коштів обласного бюджету пункту 6 «Забезпечення стійкого інноваційного розвитку математичної освіти і підвищення її якості» – 756,0 тис. грн; а п. 7 «Забезпечення розвитку дистанційної освіти» обласної програми «Опікуємося освітою» – 2203,6 тис. грн, із них левова частка – 1881,0 тис. грн – відводиться на оснащення закладів ноутбуками.

поширити новину: