Ви тут:
Освіта Суспільство 

Як відновлювати освітній процес у школах в умовах карантину: рекомендації ЮНЕСКО

Із пом’якшенням карантину в світі починають готуватися до відновлення освітнього процесу в закладах освіти.

Частина країн вже відновила навчання у школах – повністю або частково, – але більшість ще готують стратегії та нормативні документи для його відновлення, йдеться на сторінці освітнього обмудсмена Сергія Горбачова у Facebook.

“Планувати процес відкриття школи необхідно розпочинати вже зараз, щоб оцінити, наскільки система освіти готова забезпечити безперервне та безпечне навчання”, – йдеться у повідомленні.

ЮНЕСКО підготувала важливий практичний документ, що містить загальні рекомендації про те, як саме розпочинати відновлення освітнього процесу та проводити підготовку для відкриття шкіл після послаблення пандемії COVID-19.

Що потрібно враховувати країнам, які планують відновлення навчання

За планування та відновлення роботи закладів освіти відповідають міністерства освіти та науки. Але вони повинні робити це за погодженням з міністерствами охорони здоров’я, соціальної політики та іншими ключовими державними і приватними установами. Стратегію повернення до навчання у школах варто зосередити на трьох головних питаннях: 

  • оцінити готовність системи освіти до відновлення роботи школи; 
  • проаналізувати, чи може система освіти забезпечити безперервне навчання; 
  • створити прогнозовану систему для подолання майбутніх криз.

Як відкривали школи країни, де освітній процес вже відновлено

Рішення країн, які вже відновили роботу шкіл, ґрунтувалися на трьох загальних чинниках:

  1. Зростання пандемії у цих країнах нижче, ніж в інших. Динаміка захворювання в країні йде на спад.
  2. Безпека та здоров’я учнів і педагогів є загальним пріоритетом. Органи освіти працюють спільно з органами охорони здоров’я, щоб розробити принципи охорони здоров’я для безпеки учасників освітнього процесу.
  3. Відкриття шкіл відбувалося поступово. Країни надавали пріоритет щодо відвідування закладів освіти за певними категоріями: 
  • вік (надавався пріоритет учням молодшого шкільного віку, яким важко сприймати дистанційне навчання та які не мають навичок самонавчання);
  • пріоритетність навчання (наприклад, для випускників, які потребують атестації на основі іспитів, щоб перейти на вищий рівень освіти);
  • рівень захворюваності у певній місцевості.

Детальніше з рекомендаціями можна ознайомитись за посиланням.

Читайте також: Як освітні заклади Полтавщини виходитимуть з карантину: оприлюднили план

Нагадаємо, відкриття закладів освіти в України заплановано на третій і четвертий етапи пом’якшення карантину згідно з етапами виходу з карантину, затверджених Урядом.

Втім, нині йде мова про те, що робота дитячих садочків та відкриття закладів освіти для проведення ЗНО вже заплановані на 22 травня.

Також в.о. міністра освіти і науки Любомира Мандзій повідомляла, що 2019-2020 навчальний рік в Україні завершиться дистанційно. А головний санітарний лікар Віктор Ляшко зазначав, що заклади освіти цьогоріч вже відкриються 1 вересня.

 

 

Система Orphus Поделиться на fb