Ви тут:
PROвсе Суспільство 

Чи потрібен дитині “ранній розвиток”: думка психолога

Чим більше у дитини організованих занять,  тим менше в неї часу для спонтанного вивчення світу та гри, і тим менше дитина насправді розвивається, – переконана психолог Катерина Гольцберг.

На її думку, якщо дитина сама хоче чимось займатися, то такий розвиток тільки їй на користь. Йдеться про природнє бажання самої дитини, і тоді воно є справжнім (а не нав’язаним амібіційними батьками) підґрунтям для розвитку.

“Батькам важливо відгукуватися на бажання самої дитини, а не стимулювати бажання зовні своїм власним бажанням. Це складно. Батьки бувають дуже нетерплячі і хочуть «зірвати нестигле яблуко». Але біологія нікуди не дінеться, мозок дитини дозріває поступово, перш за все за допомогою вільної гри”. 

Необхідно лишати дітям час для самоорганізації, а не лише організовувати все за них. Це корисний навик для їхнього майбутнього дорослого життя.

“Часто з гуртками раннього розвитку перебільшують саме ті батьки, які не можуть, чи не хочуть провести час зі своїми дітьми: погуляти, погратися, почитати, послухати. Це зручніше здати дитину комусь, перекласти відповідальність, і заодно вирости в своїх очах «я з народження дитину тягаю по гурткам».

Іноді відбувається підміна понять: під фразою «ранній розвиток» люди розуміють напихування інформацією з ранніх років, яка часто є несвоєчасною і непотрібною. Натомість дитина недоотримує те, що її справді розвиває в цьому віці – прогулянки, спілкування, ігри. Різниця між «раннім розвитком» та справжнім раннім розвитком приблизно така ж, як між розмальовуванням розмальовок та малюванням на чистому папері, вважає психолог.

Система Orphus