Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

У Полтаві Інститут післядипломної освіти провів для освітніх управлінців навчальний онлайн-семінар з організації дистанційного навчання

Як правильно зорієнтуватися у світі цифрових ресурсів, розібратися в поняттях і технологіях дистанційного навчання чи емоційних станах та переживаннях учасників і учасниць освітнього процесу під час карантину. На ці та інші питання надали відповіді експерти й експертки Полтавського ОІППО ім. М. В. Остроградського впродовж онлайн-семінару «Науково-методичні орієнтири організації дистанційного навчання».

Як розповіла керівник прес-центру ПОІППО Олена Стоцька, на початку заходу оголосили результати попереднього анкетування учасників. «Хмара слів» за результатами цього анкетування ілюструє наявність у вчителів області труднощів при впровадженні дистанційного навчання.

У ПОІППО зазначають: якщо говорити мовою цифр, то, за результатами опитування 64-х учителів, для 51,6 % цього загалу перехід на дистанційний формат навчання відбувся складно, для 21,9 % – легко. А от для учнів цей процес, із точки зору 57, 8 % учасників дослідження, виявився легким, і лише 9, 4 % з-поміж анкетованих учителів вважають, що їхнім учням було складно перейти на дистанційне навчання.

Спостерігається й тенденція до збільшення навантаження на вчителів та учнів унаслідок переходу до дистанційної педагогічної взаємодії. Обсяг робочого часу в 69, 3 % опитаних учителів зріс на 1–3 години й більше; про зростання навчального навантаження на учнів під час дистанційного навчання заявляють 68, 8 % анкетованих.

– Це – результати анкетування лише однієї групи наших слухачів і слухачок, але розуміємо, що їхня думка може загалом віддзеркалювати думку ширшої вчительської аудиторії Полтавщини. Тому, готуючись до цієї навчальної онлайн-зустрічі, ми з колегами так скорегували її тематику, аби охопити широкий спектр тем, пов’язаних із допомогою вчителям в ефективній організації дистанційного навчання, – коментує мету семінару завідувачка кафедри методики змісту освіти ПОІППО імені М. В. Остроградського Олена Буйдіна.

Окремі виступи, представлені на семінарі, роз’яснили, як зберегти фізичне здоров’я учасників дистанційного навчання та яких вимог мають дотримуватися педагоги при організації роботи з технічними засобами навчання.

Поради щодо збереження психічного і психологічного здоров’я учасників освітнього процесу під час карантину надала психолог, к. пед. н. Людмила Жданюк.

Згідно з наведеними нею дослідженнями, опублікованими нещодавно в журналі «THE LANCET», «показники посттравматичного стресу в 4 рази більші у дітей, що були на карантині», а «чинниками, що можуть спричинити проблемні й стійкі наслідки для дітей і підлітків, є тривала ізоляція, страхи перед інфекцією, розчарування і нудьга, неадекватна інформація, брак особистого контакту з однокласниками, друзями й учителями, недостатність особистого простору і фінансові втрати сім’ї».

Психологічними чинниками, здатними провокувати стрес власне упродовж освітньої діяльності в дистанційному форматі, є тривале емоційне напруження під час дистанційного навчання: самостійне, тривале опанування навчального матеріалу без урахування вікових можливостей, розчарування при невдачах, жорсткий дедлайн при виконанні навчальних завдань.

Психологиня розповіла, що учасникам освітнього процесу варто робити сьогодні, аби уникнути катастрофічних наслідків для своєї психіки завтра. Зокрема, корисною є вправа «Обмеження – можливості» – людині рекомендується відповісти на запитання: «Які обмеження накладає на мене карантин? Які можливості я маю під час карантину?». Також учасники проаналізували, яким чином можуть бути використані в майбутньому житті, зокрема освітньому процесі, ті нові навички й уміння, яких вони набувають під час проживання карантину.

Також ішлося про тонкощі моделювання дистанційного уроку: який обрати для нього сценарій – синхронний, асинхронний чи змішаний; чим наповнити та як закріпити знання. Спікерка семінару, к. пед. н. Зоя Канівець відібрала й представила найкращий досвід: приклади проведення дистанційних уроків учителями й учительками Полтавщини та організації шкільного дистанційного навчання в СЗОШ № 5 І–ІІІ ступенів ім. Л. І. Бугаєвської Горішньоплавнівської міської ради, Опорному закладі освіти «Новогалещинський ліцей Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області» та Комунальному закладі «Навчально-виховне об’єднання І–ІІІ ступенів «Науковий ліцей Міської ради міста Кропивницького Кіровоградської області». Директор ПОІППО ім. М. В. Остроградського Віталій Зелюк розповів про досвід освітньої дистанційної діяльності колективу «остроградівців», на який варто спиратися у повсякденній роботі шкіл в умовах карантину.

Теми семінару були корисними освітнім управлінцям – заступникам директорів опорних закладів освіти Полтавської області, зокрема учасникам обласної Школи заступника директора опорного закладу освіти «Педагогічний поступ». Загалом у трансляції взяли участь 64 шкільні адміністратори.

Презентації спікерів семінару можна завантажити на ресурсі #ЦифровийофісПОІППО

Перейти до вмісту