Ви тут:
децентралізація Суспільство Україна 

Реформа ДАБІ не має погіршувати якість послуг архбудконтролю в громадах, – В’ячеслав Негода

Органи місцевого самоврядування мають велику зацікавленість розвивати свої села, селища, міста – розбудовувати інфраструктуру, залучати інвестиції тощо. Вони, як ніхто інші, зацікавлені у створенні прозорих і зрозумілих правил у галузі будівництва на їхній території. Громади, які отримали делеговані повноваження державного архітектурно-будівельного контролю, стикнулися з проблемами тлумачення нещодавно прийнятих Урядом постанов реформування системи державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Про це сказав заступник Міністра розвитку громад і територій В’ячеслав Негода під час онлайн-наради з місцевими органами влади, уповноваженими здійснювати державний архітектурно-будівельний контроль., повідомляють у пресцентрі ініціативи “Децентралізація”.

Як відомо, Кабінет Міністрів України 13 березня 2020 року прийняв Постанови від «Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» № 218 та «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» № 219.

Ці постанови:

  1. ліквідовують Державну архітектурно-будівельну інспекцію;
  2. зупиняють дію постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 «Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю»;
  3. утворюють нові центральні органи виконавчої влади:
  • Державну сервісну службу містобудування України, яка реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду в частині надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів;
  • Державну інспекцію містобудування України, яка реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (крім повноважень ДССМУ);
  • Державне агентство з технічного регулювання у містобудуванні України, яке реалізує державну політику з питань технічного регулювання у сфері містобудування.

У зв’язку з цими змінами, громади почали повідомляти про проблеми з виконанням контрольних функцій через зупинення дії постанови № 553, а також про відсутність доступу до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що не дозволяє їм надавати адміністративні послуги у галузі будівництва, проблеми з отриманням електронних ключів доступу до цього Реєстру.

«Представники органів місцевого самоврядування сьогодні говорили про окремі проблеми з архбудконтролем на місцях і спільно з Асоціацією міст України надали пропозиції, як вирішити такі проблеми. Ми попросили надати нам ці рекомендації офіційно, щоб мати змогу узагальнити їх і разом з профільним парламентським комітетом вирішити, як щонайшвидше усунути перешкоди реалізації органами місцевого самоврядування делегованих їм повноважень контролю за дотриманням містобудівного законодавства на територіях громад. Ми продовжуємо децентралізацію, тому зацікавлені, щоб на рівні громад надавалася максимальна кількість послуг, і вони були якісними, зрозумілими та доступними», – сказав В’ячеслав Негода.

Перейти до вмісту