Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство 

Директор ПОІППО ім. М. В. Остроградського Віталій Зелюк розповів, як сам переживає карантин, і пояснив, чому не вважає кризу у зв’язку з пандемією коронавірусу крахом для освіти

Днями  Віталій Зелюк виклав у своєму ФБ та на сайті Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти декілька міркувань, аби емоційно підтримати  вчительську спільноту Полтавщини в час, коли та стикається з багатьма викликами.

Директор навів низку психолого-філософських максим, якими керується і які  надихають особисто його на те, щоб продовжити працювати й не втрачати оптимізму в умовах пандемії.

“Схоже, це боротьба не з коронавірусом, а за новий спосіб життя. Настав час помічати не тільки наші недоліки і промахи, а й ділитися досвідом поточних змін і спонтанної самоорганізації»; «Люди не тільки поринають у страждання, а й самоорганізуються в ньому», а відтак: «У місцях обмежень помітні паростки можливостей» (професор-психолог  Павло Лушин); «Розійтися, щоб бути разом!» (Мирослав  Маринович, проректор УКУ). Важливо спокійно осмислювати втрату звичного формату спілкування. Нам важливо в цей час бути згуртованими, продовжити професійно розвиватися у фаховому полі та, зрештою, забезпечувати функціонування освіти Полтавщини разом”, – радить Віталій Зелюк.

Педагогів він закликав до соціальної згуртованості.

“У нас є важлива місія:  ми повинні об’єднати всіх учителів та вчительок  області (за якими стоять учні й учениці, батьки, усі учасники освітнього процесу) з метою вдосконалення алгоритму комунікації в нових умовах. Адже тривога й стрес, у які ми можемо поринути під тиском шквалу негативної інформації, – це фактори, що загострюють ситуацію кризи. Вони ж негативно впливають на освітній процес, знижуючи його ефективність. За таких обставин на перше місце виходить чинник соціальної згуртованості, коли кожен усвідомлює свою роль та важливість руху в єдиному руслі”, – ідеться у повідомленні.

Такий рух має здійснюватися кожним освітянином чи  кожною освітянкою не спонтанно, а за «Дорожньою картою», у якій перший крок, на думку В. Зелюка, – це  усвідомити кризу як  відкриття нових можливостей через погляд на себе зі сторони; другий – активно включитися в кіберпростір як сферу комунікації, працювати та розвиватися за будь-яких зовнішніх обставин; і третій – творити нові можливості разом.

Саме тому директор ПОІППО не вважає  кризу  крахом, радше переломним моментом у житті суспільства, після якого починається новий етап.

“А от яким  він буде, багато в чому залежить від нас з вами. Упевнений, що освітянам  і освітянкам Полтавщини до снаги консолідуватися в нових умовах”, – резюмує автор.

 

Система Orphus