Ви тут:
Полтавщина прес-конференція Суспільство ТОП-новина 

Молодь Полтави у віці 18 – 25 років цікавиться новинами більше, ніж у віці 26-35 років: дослідження

Молодь Полтави у віці 18 – 25 років цікавиться новинами більше, ніж у віці 26-35 років: дослідження

11 березня в ОКІА “Новини Полтавщини” презентували результати дослідження «Сприйняття різних видів медіа молоддю Полтави», проведеного у лютому 2020 року у місті Полтава дослідницькою групою “Proof Analytics”.

 “Багато розмов про те, що молодь – це майбутнє. Але проблеми починаються вже на етапі розуміння молоді. Після університету люди ніби “губляться” – влаштовуються на роботу і зібрати їх разом дуже складно. Тому група 26-35 є особливо цікавою”, розповів експерт “Proof Analytics” Сергій Замулко.


“Ми живемо у світі стереотипів. І коли говоримо слово “молодь”, то маємо в голові цілісну картину. А це група людей, кожен з яких вирізняється. Вже між двома групами молоді була відчутна різниця. І це лише щодо медіа”, – розповів керівник дослідницької групи “Proof Analytics” Костянтин Донченко.

Дослідження показало різницю у сприйнятті новин між двома групами 18-25 років (молодша група) та 26-35 років (старша група).

“Загалом, обидві групи не надто цікавляться новинами, концентруючись на своїх інтересах . Але в порівнянні – молодша група проявляє більше інтересу до новин, на противагу старшій. Група 26-35 сконцентрована виключно на трьох моментах: робота (робоче спілкування), сім’я, інтереси. Більшості учасників новини  не цікаві”, – зазначив Костянтин Донченко.

Учасники групи 18-25 показали вищий інтерес до новин. Цікавим моментом є те, що учасники групи 18-25, які постійно працюють, показують більший інтерес саме до свого (специфічного) виду діяльності, але менший інтерес загалом до новин.  

Можливо припустити, що зосередження  студентів у чітко визначених місцях дає можливість спрямовувати на них, як цільову аудиторію, контент. Зокрема, в даному напрямку працюють як міжнародні, так і українські проекти, направлені саме на студентську молодь. Молодь після закінчення навчання важче ідентифікувати та знайти оптимальні канали для донесення інформації. Після випуску та отримання роботи відбувається звуження інтересу до новин, який переходить в спілкування з колегами / близькими та вузькими сферами зацікавленості. 

Особливо яскраво різницю у сприйнятті показує ставлення до традиційних медіа (друковані, телебачення, радіо).  Якщо група 26-35 сприймає  телебачення негативно, асоціюючи його із “зомбоящиком”, то група 18-25 загалом ставиться більш позитивно, асоціюючи з батьківським домом. Хоча, обидві групи не дивляться телебачення. 

Радіо у групи 18-25 викликає переважно байдужість, а група 26-35 відноситься дещо краще, що пов’язано з ностальгічними почуттями до прослуховування у минулому. 

Подібне ставлення спостерігається до друкованих газет та журналів. Представники обох груп практично не читають газети та журнали, але якщо група 18-25 відноситься байдуже, то 26-35 відчуває певну ностальгію, друковані видання пов’язані з минулим. 

Новинні сайти викликають більше інтересу у групи 18-25, в той час як група 26-35 ставиться до них нейтрально. Незважаючи на це, обидві групи рідко користуються місцевими новинними сайтами. Для пошуку новин група 18-25 частіше використовує новинні сайти загальноукраїнського характеру, група 26-35 користується агрегатором новин Ukr.net. 

Найбільш “позитивними” на думку учасників обох груп є YouTube та Telegram. Старша група протиставляє YouTube телебаченню (“зомбоящику”), наголошуючи на можливості вибору інформації. Загалом, основною причиною такого ставлення учасники назвали саме можливість вибору контенту, який вони споживають.

Соціальні мережі Facebook та Instagram у обох груп викликають більше позитивних емоцій, ніж негативних, хоча й не потрапляють до найбільш «позитивних». Обидві групи відмітили краще ставлення до Instagram. Для більшості учасників Instagram виступає комунікатором з друзями, ніж каналом отримання новинної інформації. Учасники групи 26-35 ставляться до Facebook краще, ніж учасники групи 18-25.

Система Orphus