Ви тут:
Полтавщина Прес-релізи Суспільство 

Про відповідальність водіїв за не ввімкнення ближнього світла фар поза населеним пунктом розповіли у Центрі БВПД

Про відповідальність водіїв за не ввімкнення ближнього світла фар поза населеним пунктом розповіли у Центрі БВПД

Серед звичайних українських водіїв одним з найпоширеніших буденних порушень Правил дорожнього руху (далі – ПДР) залишається недотримання п. 9.8, а саме не ввімкнення в період з 1 жовтня по 1 травня на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами  денних ходових вогнів, а в разі їх відсутності в конструкції транспортного засобу — ближнього світла фар.

Однак питання відповідальності за таке правопорушення залишається й досі відкритим. Штраф чи попередження або ж юридичною мовою – ч. 2 ст. 122 Кодекс України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) чи ст.125 КУпАП?

Про особливості адміністративної відповідальності за не ввімкнення водіями денних ходових вогнів (ближнього світла фар) за межами населеного пункту розповіли у Полтавському місцевому центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

У більшості відомих нам випадків при виявленні такого порушення поліцейські зазвичай притягують особу до відповідальності за ч. 2 ст. 122 КУпАП, санкція якої передбачає накладення на водія транспортного засобу штрафу у розмірі 425 гривень.

Проте, ст. 122 КУпАП встановлює відповідальність за порушення правил користування попереджувальними сигналами та зовнішніми освітлювальними приладами в темну пору доби (від заходу до сходу сонця) при початку руху транспортного засобу чи зміні його напрямку, тобто за порушення п. 9.2 ПДР і не містить положень про встановлення відповідальності за таке порушення, як не увімкнення денних ходових вогнів (ближнього світла фар) з 01 жовтня по 01 травня на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами.

Варто зауважити, що згідно з п. 1.10 ПДР під денними ходовими вогнями розуміють зовнішні світлові прилади білого кольору, передбачені конструкцією транспортного засобу, установлені спереду транспортного засобу і призначені для покращення видимості транспортного засобу під час його руху у світлий час доби, проте вважається попереджувальним сигналом. Тому, вимоги щодо їх ввімкнення містяться в розділі 9 ПДР, що стосується попереджувальних сигналів, а не в розділі 19 ПДР – «Користування зовнішніми освітлювальними приладами».

Отже, передбачений п.9.8 ПДР, обов’язок ввімкнути денні ходові вогні безпосередньо під час руху механічних транспортних засобів у світлу пору доби в період з 01 жовтня по 01 травня з метою позначення транспортного засобу – не входить до складу адміністративного правопорушення закріпленого в ч. 2 ст. 122 КУпАП. В такому випадку, винного можна притягнути до адміністративної відповідальності лише за ст. 125 КУпАП, що передбачає адміністративне стягнення у вигляді попередження.  

Якщо ж Вас безпідставно притягнуто до відповідальності за ч. 2 ст. 122 КУпАП, така постанова поліцейського може бути скасована судом.

Система Orphus