Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

На утримання доріг на Полтавщині витратять 259 мільйонів гривень, – Агентство місцевих доріг

На утримання доріг на Полтавщині витратять 259 мільйонів гривень, – Агентство місцевих доріг

259 мільйонів гривень витратять на роботи з експлуатаційного утимання доріг. Це не тільки сезонні зимові роботи – розчистка снігу й посипка протиожеледними матеріалами, а дрібний (ямковий) ремонт, встановлення дорожніх знаків і ВРД, горизонтальна дорожня розмітка і інші види робіт.

Про це сьогодні заявив директор ДП “Агентство місцевих доріг Полтавської області” Олексій Басан, відповідаючи на запитання журналістів щодо минулорічного крупного тендеру у 3,9 млрд гривень на 3 роки, повідомляють у Полтавській ОДА.

Він пояснив, що в кінці минулого року дійсно проводився найбільший за останні роки тендер на експлуатаційне утримання автодоріг загального користування місцевого значення Полтавської області на 2020-2022 роки. Сума у 3,9 млрд грн відображає справжню потребу області у фінансуванні утримання доріг протягом 3 років. Така цифра базується на наукових розрахунках для максимального обсягу робіт. Але фактично фінансування цього року становить 259 млн грн.

Науковий розрахунок потреби у фінансуванні експлуатаційного утримання автодоріг з урахуванням вимог чинних нормативно-правових актів виконало Держпідприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П.Шульгiна».

“Спираючись на нормативи по кожному виду робіт, інститут вирахував, скільки коштів потрібно на утримання доріг на 3 роки. І це не тільки прибирання снігу чи боротьба з ожеледицею. Утримання – це і ямкові та аварійні ремонти, нанесення розмітки, заміна знаків, покоси, прибирання, – у переліку більше 20 видів робіт”, – зазначив Олексій Басан.

Він додав, що в минулому році на утримання доріг витратили 170 млн грн, цього року – 259 млн грн.

“Це рекомендаційна цифра Укравтодору, яка складає близько 20% від загального фінансування всіх ремонтів області. Тобто 3,9 млрд грн – це необхідна цифра, але фінансування їй не відповідатиме. Таким чином, на 3 роки ми очікуємо приблизно на 700 млн грн”, – розповів директор підприємства.

Також Олексій Басан зазначив, що з 1 січня 2020 року змінилося законодавство про фінансування дорожнього господарства України, завдяки чому тепер можна здійснювати середньострокове планування. Зокрема – з капітального та поточного ремонту й експлуатаційного утримання. Завдяки цьому підрядники матимуть гарантії на кілька років.

“Я вже наголошував, що в нас виникали проблеми з підрядниками. Великі кампанії не хочуть заходити на Полтавщину –  їм не вигідно брати участь у тендерах на рік, гнати сюди техніку. Маленьким підприємствам також не вигідно – купувати у кредит техніку без гарантій, що вони наступного року зможуть виконувати роботи. А Облавтодор, який ми залучаємо на субпідряд, не завжди має в наявності сучасну техніку. Здебільшого вона 20-річної давності. Тому це нормальна практика довгострокового планування”, – зазначив Олексій Басан.

Компанія, що претендує на участь у тендері, має гарантувати наявність або залучення не менше трьох асфальто-бетонних заводів. Також у неї має бути не менше 50 самоскидів, 5 автомобілів для перевезення працівників, 10 тракторів, 25 навантажувачів, 5 автогудронаторів або бітумізаторів, 12 автогрейдерів, 30 котків, 5 одиниць дорожньої фрези, 15 машин та механізмів для розподілення протиожеледних матеріалів, 1 бурильно-кранової машини або ямобура, 10 бензопил та 10 кущорізів. Техніка може бути власна або орендована. Вимоги стосовно працівників: головний інженер, інженери, 5 виконавців робіт, 15 майстрів, не менше 75 водіїв механізмів.

Система Orphus