Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

На Полтавщині оптимізовуватимуть заклади освіти: яким чином це відбуватиметься

На Полтавщині оптимізовуватимуть заклади освіти: яким чином це відбуватиметься

3 лютого у Полтавській ОДА відбулась нарада з керівниками освітніх закладів інституційного догляду і виховання дітей щодо оптимізації закладів освіти.

Директор Департаменту освіти і науки Полтавської ОДА Олена Харченко наголосила, що оптимізація – це створення оптимальної мережі освітніх закладів.

«І Департамент освіти і науки, і Полтавська ОДА не налаштовані закривати заклади. Якщо проводиться оптимізація, це не закриття, а створення мережі, яка задовольнятиме потреби відповідного регіону. Тому педпрацівники повинні мати роботу, а учні – отримувати освітні послуги».

Нині на Полтавщині працюють такі заклади інституційного догляду і виховання дітей: 1 дитячий будинок, 8 спеціалізованих закладів, які вже реорганізовані, 4 наукові ліцеї, 2 спортивні школи-інтернати, 1 мистецька школа-інтернат, 1 військовий ліцей-інтернат і 14 спеціальних.

У законі «Про повну загальну середню освіту» визначені типи закладів, які надають загальну середню освіту – початкова школа, гімназії, ліцеї, а також заклади спеціалізовані й спеціальні. До складу спеціальних закладів входять санаторні школи і навчально-реабілітаційні центри, а спеціалізованих – мистецькі, спортивні, наукові, військові ліцеї. Проте в цьому законі відсутні санаторні школи.

«Ми маємо 2 санаторні школи. Потрібно думати, як реформувати ці заклади. Яким чином далі рухатись, щоб максимально задовольнити послуги, які надають заклади для дітей. Оскільки є потужна база, педколектив», – зазначила Олена Харченко.

Стосовно наукових ліцеїв, то нині йде мова про те, щоб максимальна кількість дітей проживала у сім’ях.

«Це стосується як наукових ліцеїв, так і спеціальних шкіл-інтернатів. Наразі створена робоча група, щоб обстежити дітей, які перебувають у спеціальних інтернатах, визначити потребу чи можливість їх переведення на інклюзивну форму навчання в заклади загальної середньої освіти. Проаналізуйте, будь-ласка, весь склад дітей, які навчаються в наукових ліцеях і можливість організації щоденного підвозу дітей на навчання. При науковому ліцеї можливий гуртожиток, де може проживати певна кількість дітей. Максимально всі інші діти повинні проживати в родинах. Для організації підвезення потрібно придбати автобуси, бо в деяких закладах вони є, а в інших дуже застарілі».

Те ж стосується і Гадяцького дитячого будинку. Зараз там перебувають 15 дітей, 3-є закінчуватимуть навчання цього року, ще 5-ро — наступного. Решту 7 дітей планують перевести на сімейно-родинну форму виховання.

Читайте також: До вересня дітей, які навчаються в Гадяцькому дитячому будинку, потрібно влаштувати в сім’ї, – Олена Харченко

Миргородську спеціальну загальноосвітню школу-інтернат і Полтавську спеціальну загальноосвітню школу-інтернат планують об’єднати.

Три освітні заклади на Полтавщині: Полтавська спеціалізована мистецька школа-інтернат І-ІІІ ступенів “Центр освіти та соціально-педагогічної підтримки” ім. Софії Русової, Лубенська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат і Андріївська санаторна школа-інтернат — обрали для дослідження, щоб випрацювати модель і надати допомогу щодо можливого перепрофілювання цих закладів.

ФОТО: freepik

поширити новину: