Ви тут:
Освіта Суспільство Україна 

МОН реформує систему зарплат учителів

МОН реформує систему зарплат учителів

До кінця квітня Міністерство освіти має розробити концепцію реформування системи заробітних плат вчителів.

Про це пише портал Освіта.ua з посиланням на інтерв’ю міністра освіти і науки Ганни Новосад Українській правді. Життя.

За її словами, будь-які зміни мають мати під собою фінансове підґрунтя.

“Ключове, на чому базуватимуться майбутні зміни по заробітній платі, – це оптимізація надбавок у сторону збільшення окладу і зменшення кількості надбавок. І почнемо ми з надбавки за престижність праці, яка однією з перших має бути інтегрована в оклад. Ті граничні 30%, які виплачуються як надбавка, мають перейти в оклад заробітної плати”, – сказала міністр.

Також вона розповіла про проблему невистачання субвенції на покриття заробітних плат у деяких регіонах.

“Перша причина у поганій мережі шкіл, небажанні місцевої влади працювати над тим, аби дійсно школи були більшими, аби у них була достатня наповнюваність класів. Їм просто не вистачає грошей, оскільки їхні фактичні видатки не сходяться з тими, які їм розрахувала держава. Як це працює? Ми розраховуємо освітню субвенцію з тих коштів, з яких платять зарплату відповідно до формули розподілу. Вона серед інших критеріїв враховує щільність населення, кількість учнів. Відповідно до неї ми нараховуємо кошти. Дуже часто, особливо в тих областях де багато маленьких шкіл, де фактична наповнюваність класу менша, аніж розрахункова, тому і не вистачає коштів”, – зазначила Ганна Новосад.

Вона повідомила, що це є системна проблема в окремих регіонах.

“Ми щороку йдемо назустріч і робимо перерозподіл освітніх субвенцій, щоб покрити цей дефіцит, але у тих областей, в яких нормальна мережа шкіл і в яких фактична наповнюваність збігається з розрахунковою, у них таких проблем немає. Із держбюджету ми виплачуємо дві частини зарплати: оклад, а також престижність. Завжди проблема є з престижністю”, – сказала міністр.

Вона наголосила, що з держбюджету держава платить 25% за престижність, а гранична її межа – це 30%. Дуже часто на місцях платять тільки 5%, хоча отримують з бюджету 25%.

“А все, що зекономили на вчителях, місцева влада направляє на матеріальні поліпшення чи інші потреби. Вони важливі, але все-таки це кошти на зарплату. І, власне, тому та концепція реформування зарплати, яку ми зараз розробляємо, базується на тому, що нам потрібно уніфікувати надбавки з однією важливою метою: вчитель не має залежати від маніпуляцій із нарахуваннями на місцях”, – наголосила Ганна Новосад.

 

 

 

ФОТО: Українська правда. Життя

Система Orphus