Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

Органічна продукція з Полтавщини завойовує канадського споживача

Органічна продукція з Полтавщини завойовує канадського споживача

Підприємства, що входять до складу агропромислової групи «Арніка», буквально ламають шаблони. Обладнання за останнім словом техніки, GPS-навігація всього рухомого складу, продажі органічної продукції по всьому світу. Це не зовсім те, що очікуєш побачити в сільській місцевості Полтавської області – Глобинській об’єднаній територіальній громаді.

Група активно розвивається, виходить на нові ринки та знаходить шлях до серця таких вибагливих споживачів як канадці, повідомляють на сайті проекту CUTIS.

У 2019 році проект CUTIS співфінансував сертифікацію за канадськими органічними стандартами для трьох підприємств групи.

Секретами виробничого та комерційного успіху на канадському і не тільки ринках поділилась керівник відділу зовнішньоекономічної діяльності групи «Арніка» Вікторія Васильченко.

Агропромислова група «Арніка» об’єднує сім виробничих підприємств та трейдингову компанію, в яких загалом працює більше 600 робітників.

“Підприємства, що входять до групи, на початку 2000-х були організовані на базі колишніх колгоспів, і спеціалізуються на вирощуванні органічної пшениці, кукурудзи, сої, високоолеїнового соняшнику та нуту”, – зазначила Вікторія Васильченко.

Під замовлення можемо експериментувати з органічним просом, льоном й коноплями. Площі земель під органічним обробітком підприємств складають до 15 тис. га.

Які основні канали реалізації продукції?

Фокусуємося на експорті. Співпрацюємо із багатьма іноземними клієнтами, тому наше виробництво сертифіковано за різними іноземними стандартами. До прикладу, на трьох підприємствах групи («Агро-Сула», «Граніт Агро», «Новомосковськ Агро») зосереджено найбільша кількість сертифікатів. Серед них – BioSwiss (Швейцарія), Naturland (Німеччина), JAS (Японія), COR (Канада), NOP (США).

Ще один виклик – зберігання та логістика. Доводиться оперувати різними партіями різних культур, вироблених відповідно до декількох стандартів. Борони боже щось змішати чи переплутати. Для директорів елеваторів робота в сезон дуже складна.

Чому групу зацікавив канадський ринок?

Наразі попит з боку європейських клієнтів не покриває всі можливості нашого виробництва. Тому ми постійно займаємося пошуком нових покупців. У пріоритеті – великі зернопереробники. В Канаді на даний момент маємо декілька «живих» контактів.

Вперше із канадськими покупцями нас познайомили європейські партнери – компанія-трейдер з головним офісом у Канаді. Деякий час нашу продукцію перепродавали. Згодом випала нагода налагодити прямі контакти із канадськими переробниками.

“Навесні 2019 року кілька наших представників їздили до Канади для обговорення деталей подальшої співпраці. Зараз працюємо над виконанням пробних експортних контрактів для цих клієнтів. Найбільшим попитом користується кукурудза”, – розповіла Вікторія Васильченко.

Які особливості канадського ринку?

Канадці дуже неспішні. Вони вивчають своїх бізнес партнерів ретельно, домовляються про невеликі пробні партії – до 200 тон.

Нам зіграв на руку той факт, що наш власник деякий час жив у Канаді, тому розуміється на специфіці північноамериканського ринку та бізнес-культури. До «неспішності» наших канадських замовників ми були морально готові та ставилися з розумінням.

Важливо, що для зустрічі з канадськими покупцями не завжди треба їхати саме в Канаду. До прикладу, кілька разів ми зустрічалися на європейських торгівельних виставках. Разом з тим, треба мати на увазі, що виставки – це не для первинного знайомства, а для подальших конкретних переговорів і контрактів.

Участь у виставках – це певний зріз останніх ринкових віянь і трендів. Хочеш бути успішним – тримай руку на пульсі.

Що є конкурентними перевагами компанії на канадському ринку?

Клімат Канади у певних регіонах дуже подібний до українського. Це дозволяє вирощувати органічні зернові такої ж якості. Наразі попит на органіку в Канаді перевищує наявний рівень місцевої пропозиції. Тому локальні переробники охоче закуповують органічні зернові за кордоном.

“Наша цінова пропозиція є конкурентною порівняно з іншими постачальниками, адже ми є безпосереднім виробником і маємо змогу забезпечити безперебійні поставки сталої якості”, – додала пані Вікторія.

Система Orphus