Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство 

На Полтавщині планують запровадити обласну програму щодо підвищення рівня знань з математики в освітніх закладах

На Полтавщині планують запровадити обласну програму щодо підвищення рівня знань з математики в освітніх закладах

13 січня у Полтавській ОДА відбулось перше засідання громадсько-консультативної ради з удосконалення викладання математичних дисциплін на Полтавщині.

Приводом обговорення стало дослідження якості освіти PISA у 2018 році, яке показало, що 36% українських учнів віком 15-ти років не змогли продемонструвати базовий, мінімальний, рівень математичної компетентності.

За даними порталу “Нова українська школа”

«Наша мета — створити збалансовану довгострокову обласну програму щодо підвищення рівня знань з математики в освітніх закладах. У нас є приклади країн Польщі та Естонії, які досягли високого рівня. Треба вивчати їх досвід і заходи, завдяки чому вони досягли цього. Цю програму плануємо винести на найближчу сесію Полтавської обласної ради. Існує чимало проблем: низький рівень зворотнього зв’язку учнів з викладачами та батьками, низька заробітна плата вчителів, фінансові пільги, заохочення. Соціальний статус вчителя значно знизився, його потрібно підвищувати. Велика проблема — кадри. У школи або ніхто не йде працювати, або ті, хто пішов працювати, через 2-3 роки звільняються. Нам потрібно зробити онлайн-підтримку вчителів. Адже у нас є приклад телемедицини, коли лікарі з сільської місцевості можуть отримати допомогу від колег з міста», – зазначив перший заступник голови Полтавської ОДА Дмитро Лунін.

Варто також зазначити, що 2020 рік Міністр освіти і науки України Ганна Новосад назвала роком математики. Таке рішення прийняли за результатами міжнародного дослідження PISA-2018.

«Нова українська школа — ключова реформа Міністерства освіти і науки України. І саме математична грамотність є однією з основних компетентностей НУШ. За результатами дослідження PISA, Україна на 39 позицій відстає від загальносереднього показника інших країн. Нам є над чим працювати. Тому саме цей рік є роком математики. Тут стоїть питання підготовки педпрацівників. Вчитель, в першу чергу, сам повинен розуміти наскільки важливим є надання якісних освітніх послуг», – закцентувала директор Департаменту освіти і науки Полтавської ОДА Олена Харченко.

Директор Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського Віталій Зелюк говорить про важливість фахової підготовки вчителів математики.

«Ключовою проблемою є розвиток професійної компетентності вчителя математики. Протягом 2018-2019 років на курсах з підвищення кваліфікації вчителя математики ми провели локальний моніторинг рівня фахової підготовки шляхом розв’язання задач з математики. 70% вчителів математики не впорались із завданнями. Першим кроком пропонуємо організацію поглибленого моніторингу фахової підготовки вчителів математики. Можливо, з використанням методу ЗНО», – сказав Віталій Зелюк.

Начальник Управління Державної служби якості освіти у Полтавській області Юрій Кращенко говорить, що при розробці обласної програми варто звертати увагу на три контексти: кадри, методики викладання і зміст предмету.

«Математика — така дисципліна, коли пропустив одні чи дві теми, потім важко щось надолужити. Інтенсивність змісту математики призводить до знесилення учнів ще з початкової школи. Відтак, у середній школі діти зневірюються, тому старша школа дає такі низькі показники. Є перевантажений зміст математики. Наприклад, степені раніше вивчали у 7-му класі, зараз — у 5-му. Можливо, варто ставити питання до освітніх органів про відповідність фізіологічного розвитку дитини з рівнем математики, що викладається», – говорить Юрій Кращенко.