Ви тут:
Суспільство Цікавинки 

Коли дитина хвалить себе, то починає краще розуміти математику, – довели вчені

Коли дитина хвалить себе, то починає краще розуміти математику, – довели вчені

Діти, які критично думають про себе, часто не встигають у школі. Автори нового дослідження з Голландії вирішили з’ясувати, чи може просте розумове заняття (говорити доброзичливі, обнадійливі слова до самого себе), підвищити їх розумові здібності. Дослідження показало, що діти, які займалися такого роду розмовами з собою, поліпшили свої математичні показники, інформує aspekty.net.

Дослідження було проведене вченими з Утрехтського університету, Університету прикладних наук Лейдена, Університету Амстердама та Університету Саутгемптона. Результати дослідження опубліковані в науковому журналі Child Development.

«Батькам і вчителям часто радять спонукати дітей повторювати позитивні самооцінки у стресові миті, наприклад, коли вони складають академічні тести», — говорить Сандер Томас.

«Але до цього часу у нас не було чіткого уявлення про те, чи допомогло це досягнення дітям. Ми виявили, що діти з низькою впевненістю у собі можуть поліпшити свої показники за допомогою розмови з собою, зосередженої на зусиллях, стратегії саморегуляції, яку діти можуть виконувати самостійно щодня».

Вчені обстежили 212 дітей (у віці від 9 до 13 років) із шкіл у спільнотах середнього класу у Нідерландах. Автори дослідження вибрали цей вік, тому що у пізньому дитинстві негативне сприйняття компетентності у шкільних завданнях стає більш поширеним.

У дослідженні діти спочатку повідомили про свої переконання щодо своєї компетентності. Кілька днів потому вони працювали у своїх класах у першій половині стандартного тесту з математики. Одразу після завершення першої половини тіста їм було випадковим чином призначено мовчки взяти участь у бесіді із собою, зосередженій на зусиллях (наприклад, «Я зроблю все можливе!»), на розмові із собою, зосередженій на здібностях («Я дуже гарний в цьому!», або не говорити із собою. Після цього вони завершили другу половину математичного тесту.

Діти, які брали участь у розмові із собою, зосередженій на зусиллях, поліпшили свої результати на тесті у порівнянні з дітьми, які не брали участі у розмові із собою, зосередженій на зусиллях. Переваги розмови із собою були особливо помітними серед дітей, які негативно ставилися до своєї компетенції. На відміну від цього, діти, які займалися самозверненням, зосередженим на уміннях, не покращували свої оцінки з математики, незалежно від їх переконань про їх компетентність.

«Наше дослідження показало, що математична успішність дітей з низькою впевненістю у собі приносить користь, коли вони кажуть собі, що докладатимуть зусиль», — пояснює Едді Браммельман.

Автори відзначають, що їх висновки стосуються лише дітей, що вчаться у четвертому-шостому класах і можуть не стосуватися дітей інших вікових груп. Вчені також відзначають, що дослідження проводилося у Нідерландах, і що реакція дітей на розмову із собою може відрізнятися в інших країнах та культурах.