Ви тут:
децентралізація Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

Показники виконання бюджетів ОТГ Полтавщини за 9 місяців цього року

Показники виконання бюджетів ОТГ Полтавщини за 9 місяців цього року

У Прес-центрі ініціативи децентралізації влади оприлюднили показники, які характеризують виконання бюджетів об’єднаних територіальних громад за січень-вересень 2019 року у розрізі кожної області. Зокрема, тут містяться аналітичні дані 45 ОТГ Полтавщини.

За підсумками січня-вересня 2019року середній показник доходів загального фонду (без трансфертів) на 1-го мешканця на Полтавщині склав 4988,4грн. Найбільше доходів у розрахунку на 1-го мешканця у Сенчанській ОТГ – 20 849,5 грн, найменше у Заворсклянській ОТГ – 1 656,1 грн.

Серед громад Полтавської області 20 – отримують з державного бюджету базову дотацію, 16 – перераховують реверсну дотацію.

“Рівень дотаційності існуючих громад є не надто невисоким, найвищий показник у Заворсклянській громаді, у якої обсяг базової дотації у загальній сумі доходів становить 30,8%”, – зазначили в прес-центрі ініціативи “Децентралізація влади”

В середньому, по всіх ОТГ області питома вага видатків утримання апарату управління у доходах загального фонду (без урахування трансфертів) становить 24,4%. Найбільший показнику СкороходівськоїОТГ –48,5%, найменший показник уГадяцької ОТГ –11,1%.В середньому, по всіх ОТГ області питома вага заробітної плати у видатках загального фонду становить 68,1%. Найвищий показник видатків у Новоаврамівській ОТГ–82,9%, найнижчий у Сенчанській ОТГ –47,1%.

До речі, визначаючи показники виконання бюджетів ОТГ за 9 місяців 2019 року у розрізі областей, експерти Програми «U-LEAD з Європою» та SKL International порівняли фінансові показники ОТГ кожної області. Показники в межах кожної області систематизували за чотирма групами:

доходи на душу населення (співвідношення обсягу надходжень доходів загального фонду без трансфертів до кількості мешканців відповідної ОТГ);
рівень дотаційності бюджетів (співвідношення обсягу базової чи реверсної дотації до суми доходів загального фонду ОТГ без урахування субвенцій з державного бюджету);

питома вага видатків на утримання апарату управління у фінансових ресурсах ОТГ (відсоткова частка видатків на утримання апарату управління органів місцевого самоврядування у сумі доходів загального фонду без урахування трансфертів з державного бюджету);

питома вага заробітної плати у видатках загального фонду (відсоткова частка проведених із загального фонду бюджету видатків на заробітну плату з нарахуваннями до обсягу видатків загального фонду бюджету без урахування трансфертів, перерахованих з бюджету ОТГ до інших бюджетів).

Ці фінансові показники:

є статичною інформацією, яка відображає стан речей на відповідну дату (в даному випадку – 1 жовтня 2019 року);
відображають окремі, найбільш суттєві напрямки фінансово-бюджетної діяльності громад;
дають можливість здійснювати порівняльний аналіз ідентичних параметрів у розрізі різних громад в межах однієї області та між різними областями.

Однак для формулювання обґрунтованих висновків необхідно провести більш глибокий аналіз фінансових показників конкретних громад, виявляти причинно-наслідкові зв’язки між рівнем розвитку соціальної та промислової інфраструктури, підприємницьким та ресурсним потенціалом території, демографічними чинниками і т.п. Наведені параметри є лише відправною точкою для проведення такого аналізу і дають можливість сформувати загальне уявлення про фінансовий потенціал громад.