Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

У Полтаві запускатимуть пілотний проект щодо влаштування велосмуг на вулицях міста

У Полтаві запускатимуть пілотний проект щодо влаштування велосмуг на вулицях міста

Створення умов для розвитку велосипедної інфраструктури міста, формування сталої транспортної системи та доступного, комфортного й безпечного міського простору, популяризація активного способу життя, підтримка всесвітньої кампанії «Європейський тиждень мобільності», розроблення та подальша реалізація міської програми «Концепція розвитку велоінфраструктури м.Полтава» – цілі, на які спрямована діяльність оновленої робочої групи з розвитку велоінфраструктури Полтави.

Учора, 14 листопада, в інформаційному центрі КО «Інститут розвитку міста» відбулось перше, організаційно-вступне, засідання робочої групи з розвитку велоінфраструктури Полтави. Її новий склад був затверджений рішенням міськвиконкому №236 від 23 жовтня 2019 року, повідомляє пресслужба Полтавської міської ради.

Перш за все, головний фахівець КО «Інститут розвитку міста» Артем Іванюк розповів присутнім про затверджений План сталої міської мобільності, адже одним із пріоритетних напрямків Плану і є розвиток велосипедного руху у місті:

“План сталої міської мобільності передбачає розвиток велосипедного руху. Велосипед у Полтаві має стати привабливим транспортним засобом. Основою підвищення привабливості велосипедних переміщень є розбудова мережі зручних та безпечних велосипедних шляхів. Тому, наша задача розпочати той цикл заходів, який буде спрямований саме на цей розвиток”

Нагадаємо, у 2016 році було затверджено «Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури міста Полтави». Однак, реалізація плану запропонованих у ній заходів, затягнулась.

У місті є активні громадські організації, які лобіюють розвиток велосипедної інфраструктури та займаються промоцією велотранспорту. Так, член Ради координаторів громадської організації «СІТІ ЛАБ», координатор проєкту «Полтава велосипедна» та член робочої групи Ірина Садовнікова презентувала присутнім напрацьовані пропозиції щодо практичного розвитку велосипедного руху у Полтаві. Також пані Ірина зауважила, що раніше на засіданнях робочої групи неодноразово говорили про складність впровадження велоінфраструктури в обласному центрі, однак наразі є нові досконалі ДБН та ДСТУ, які дають змогу реалізовувати у містах веломережу.

Серед запропонованих нею рішучих кроків до втілення Концепції – розробка пілотного проєкту вулиць у місті, на яких ще немає розмітки, влаштувавши там велосмуги. Серед критеріїв у виборі вулиць, Ірина Садовнікова виокремила обов’язкові та бажані:

“По-перше, вулиця має бути частиною перспективної веломережі міста. Друге – дорога має мати попит серед велосипедистів. Наступний критерій – це має бути не магістральна вулиця, а така, що має 2 або 4 смуги руху. Ще один критерій: аби реальна швидкість транспорту на вулиці була не більше 50 км/год, але наголошую – реальна. Далі – невисока інтенсивність та бажано, щоб вулиця була в центрі міста або певного мікрорайону, щоб не було громадського транспорту, вантажного руху, було нормальне покриття та обов’язково – відсутність нахилу”

За попередніми розрахунками представниці ГО «СІТІ ЛАБ», у Полтаві є 25 вулиць, де можна було б реалізувати пілотний проєкт.

Секретар міської ради Олександр Шамота, який є головою робочої групи, підсумовуючи засідання, зазначив:

“Перш за все, на наступне засідання ми повинні визначитись з орієнтовним переліком вулиць для запуску цього пілотного проєкту. Потрібна чітка карта цих вулиць, аби спільно потім обговорити та прийняти колегіальне, а не одноосібне, рішення. Також, варто запросити представників патрульної поліції, довести їм до відома цей перелік та попросити їх дати свою оцінку”, – зазначив секретар міської ради Олександр Шамота.

Окрім цього, члени робочої групи розглянули і питання щодо обрання радника очільника міста з розвитку велоінфраструктури міста. Пропозиції від членів групи будуть озвучені також на наступному засіданні, яке попередньо заплановане на 19 листопада.