Ви тут:
Суспільство 

Скільки коштує дезінформація: науковці порахували збитки, спричинені фейками

Скільки коштує дезінформація: науковці порахували збитки, спричинені фейками

Науковці Балтиморського університету порахували збитки, завдані через поширення дезінформації для різних галузей. Використовуючи аналіз даних, економічний аналіз і статистичні дані науковці виміряли глобальну економічну ціну, яку сплачують бізнес та суспільство через проблеми, включно із шахрайством, знущаннями в Інтернеті та дезінформацією.

Відповідно до звіту загальні збитки від фейкових новин перевищують $70 млрд і завдають шкоди різним галузям – від політики і економіки до сфери охорони здоров’я. Інформує “Інтернет Свобода”

Найбільше від фейкових новин потерпають фондові ринки, які дуже чутливо реагують на інформаційне поле. Дослідники навели приклад, коли наприкінці 2017 року АВС повідомила, що радник з національної безпеки Майкл Флінн свідчитиме про те, що він за дорученням Дональда Трампа контактував із росіянами під час виборчої кампанії 2016 року. Після цього фондовий індекс S&P 500 впав на 38 пунктів, що еквівалентно $340 мільярдам. Коли стало відомо, що оприлюднена новина фейкова, ринок відіграв позиції, однак за підсумками дня втрати склали $51 мільярдів.

Науковці порахували, що неправдиві новини несуть потенційну втрату 0,05% глобальної фондової вартості, а це $39 млрд щорічних збитків по всьому світу.

Через фінансову дезінформацію лише в США втрачають близько $17 мільярдів, оскільки такі новини ускладнюють прийняття рішень людьми, які дбають про свої пенсійні заощадження. Не менш проблемними є кампанії проти вакцинації – американський уряд витрачає біля $9 мільярдів на лікування хвороб, яких можна було б уникнути, якби населення вакцинувалося.

Більше $9 мільярдів через дезінформаційні кампанії та фейки втрачає бізнес. Наприклад новина про те, що в одному із індійських ресторанів пригощають людським м’ясом наполовину знизила дохід закладу. А такі гіганти як Nestle та Coca-Cola змушені були спростовувати новини про те, що вони приватизували водоносний горизонт Бразилії.

Через фейкові новини онлайн-платформи втрачають біля $3 мільярдів, а дезінформація під час виборів обходиться в $400 мільйонів.

Зменшити шкоду від дезінформації та фекових новини можуть як уряди, так і приватні компанії. Так, Facebook вже співпрацює з факт-чекінговими організаціями та запустив проект News Integrity Initiative, який має підвищити рівень медіаграмотності.

Борються з фейками також уряди країн. Агентство передових оборонних дослідницьких проектів США витратило $68 млн на дослідження технологічного способу виявлення маніпуляції та дезінформації. Велика Британія виділила понад $23 млн на Фонд фейкових новин Східної Європи.