Ви тут:
Полтавщина Прес-релізи Суспільство 

Роз’яснення ГТУЮ у Полтавській області щодо змін у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно

Роз’яснення ГТУЮ у Полтавській області щодо змін у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно

2 листопада 2019 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності», який, зокрема, змінює Цивільний кодекс України, Кодекс України про адміністративні правопорушення, Закони України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» та «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» тощо. 

В результаті набрання чинності вищевказаним Законом України  акредитованих суб’єктів позбавлено повноважень у сфері державної реєстрації. Анульовано доступ до реєстрів усім державним реєстраторам, які входили до складу таких суб’єктів, які за статистикою       2016-2019 років, здійснювали 95% рейдерських захоплень у державних реєстрах, повідомляє заступник начальника ГТУЮ у Полтавській області з питань державної реєстрації Людмила Григор’єва.

Звернемо увагу на найважливіші зміни, що стосуються державної реєстрації речових прав на нерухоме майно,  які внесені до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»:

  • Однією з загальних засад державної реєстрації прав стала одночасність вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва та державної реєстрації прав.
  • Багатофакторна аутентифікація.

Доступ державного реєстратора до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно здійснюється шляхом багатофакторної аутентифікації у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України у Порядку ведення Державного реєстру прав.

  • Встановлено обов’язкок державного реєстратора визначати обсяг цивільної дієздатності та правоздатності, перевіряти повноваження представника. 

Зокрема, перевірка цивільної правоздатності та дієздатності фізичної особи – громадянина України здійснюється шляхом отримання відомостей про таку особу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян. 

У разі подачі документів на державну реєстрацію уповноваженою на те особою встановлюється обсяг повноважень такої особи на підставі документа, що підтверджує її повноваження діяти від імені іншої особи.

Для цілей проведення реєстраційних дій документом, що підтверджує повноваження діяти від імені іншої особи, є документ, що підтверджує повноваження законного представника особи, нотаріально посвідчена довіреність або відомості з Єдиного державного реєстру юридичних              осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про особу,

уповноважену діяти від імені юридичної особи.

Дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, перевіряється за допомогою Єдиного реєстру довіреностей.

  • Власників майна повідомлять про зазіхання на їх нерухомість.

Про подання/отримання заяви на проведення реєстраційних дій державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав невідкладно повідомляє власника об’єкта нерухомого майна, щодо якого подано заяву, а також відповідного користувача, обтяжувача.

Порядок подання заяв у сфері державної реєстрації прав та повідомлення власника об’єкта нерухомого майна, а також відповідного користувача, обтяжувача про подані заяви визначається Кабінетом Міністрів України у «Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

  • Торкнулися зміни і обов’язків державного реєстратора щодо реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до           1 січня 2013 року.

Під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, а також під час проведення державної реєстрації прав, які набуваються з прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов’язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником, крім випадків, коли державна реєстрація прав, похідних від права власності, здійснюється у зв’язку із вчиненням нотаріальної дії та такі документи були надані у зв’язку з вчиненням такої дії.

Державний реєстратор під час проведення реєстраційних дій обов’язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи.