Ви тут:
Освіта Суспільство Україна 

Супервізори допомагатимуть педагогам НУШ втілювати ідеї та не вигорати на роботі

Міністерство освіти і науки запровадило систему професійної підтримки для педагогів Нової української школи.

Про це йдеться в наказі №1313 від 18 жовтня, повідомляє портал “Нова українська школа” з посилання на сайт МОН.

Супервізори (професійні помічники) допомагатимуть вчителям, їхнім асистентам, тренерам-педагогам, директорам та заступникам директорів шкіл, а також фахівцям ІРЦ.

Метою супервізорів буде професійний та особистісний розвиток педагогів. Вони, зокрема, допомагатимуть вчителям долати професійні труднощі, протидіяти стресу, запобігати професійному вигоранню та зміцнювати позитивну самооцінку. Супервізія також допомагатиме коригувати освітній процес відповідно до завдань НУШ.

Під час супервізії вчителі матимуть консультації щодо:

  • впровадження НУШ;
  • реалізації освітніх програм і навчальних планів, організації освітнього середовища;
  • впровадження сучасних методик і технологій навчання;
  • використання інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій;
  • самоосвіти та самовдосконалення;
  • побудови демократичної моделі управління закладом освіти.

Також супервізори зможуть бути фасилітаторами та допомагатимуть налагоджувати педагогіку партнерства.

“Важливо розуміти, що супервізія – це не перевірка чи контроль. Супервізор – це наставник і консультант, який допоможе, підтримає, навчить нового та поділиться досвідом“, – наголосила міністерка освіти і науки Ганна Новосад.

Супервізорів готуватимуть 311 тренерів, які пройшли спеціальне навчання цього року. Супервізорами можуть стати вчителі, тренери, тренери-педагоги, працівники закладів післядипломної педагогічної освіти, методисти, залучені до сертифікації експерти, а також директори шкіл та їхні заступники з навчально-виховної роботи.

Супервізія складатиметься із 1-3 наставницьких циклів, під час яких будуть застосовуватись індивідуальна та групова форми роботи за такими напрямами:

  • ознайомлення з результатами самооцінювання педагога та вибраними пріоритетами для розвитку;
  • спостереження за діяльністю педагога;
  • підтримка у створенні плану професійного розвитку;
  • наставницькі бесіди;
  • групове обговорення найкращих практик, труднощів (пошук шляхів вирішення), а також можливостей для розвитку.