Ви тут:
Освіта Суспільство Україна 

Ганна Новосад: про 50 днів діяльності Кабінету Міністрів

Міністр освіти і науки Ганна Новосад у своєму Facebook розповіла про перші 50 днів роботи на посаді та досягнення освітнього відомства за цей період.

Про це пише Освіта.ua.

«Сьогодні #50ДнівУряду, які для мене злилися в один довгий і нескінченний робочий день. Хоч термін малий, щоб презентувати якісь визначні досягнення, сказати нам все ж є про що», – зазначає міністр.

Почали перегляд використання всіх субвенцій та інших програм бюджетної підтримки для школи. Бачимо, що є багато процедурних проблем, які не дозволяють ефективно і вчасно використовувати кошти на Нову українську школу, розвиток освітнього простору. Зараз у нас є близько 1,5 млрд невикористаних коштів (освітня субвенція, субвенція НУШ, субвенція на Інтернет). Щоб вони не пропали в кінці року, ми зробимо їх перехідними та 2020-го спрямуємо на підтримку, насамперед, опорних шкіл.

Опорні школи будуть нашим пріоритетом для підвищення якості освіти. Зараз таких шкіл трішки більше 800. За найближчі рік-два їх має стати близько 1500. Вже з 2020-го будемо цільово підтримувати в них розвиток освітнього простору і матеріальне забезпечення.

Ми почали зустрічі з департаментами освіти кожної з областей, щоб спільно проговорити перспективні плани побудови мережі закладів освіти. За результатами зустрічей з Житомиром, Волинню, Луганщиною та Вінницею радує той факт, що у нас спільне розуміння щодо а) проблеми малокомплектних шкіл б) розвитку мережі опорних в) початку формування мережі старшої профільної школи.

Пункт в) – надважливий. Адже старша профільна школа є одним із ключових елементів НУШ. І бажано почати підготовку завчасно. Запуск старшої профільної школи буде великою інвестицією, на яку потрібні чималі кошти – на капітальні ремонти і нове освітнє середовище, на глибоку перепідготовку вчителів. Саме тому над цим проєктом ми працюватимемо зі Світовим банком. Угоду плануємо підписати вже зимою 2020-го.

Ми запроваджуємо супервізію для вчителів. Наказ я підписала вчора. По суті, йдеться про додаткову допомогу вчителям для боротьби з професійним вигоранням та підбору кращих методик залежно від специфіки класу і з огляду на цінності НУШ. Йдеться НЕ про перевірку чи контроль. Супервізор – це наставник і консультант, який допоможе, підтримає, навчить новому та поділиться досвідом.

Щодо вищої освіти – готуємо алгоритм для комплексної реформи фінансування та управління. Публічну презентацію концепції чекайте в листопаді.

Щодо профтехосвіти – в межах проєкту EU4Skills відібрали регіони-переможці, де будуть створені 7 центрів професійної досконалості. Чекайте на оголошення наприкінці наступного тижня.

Щодо науки – встигли провести низку важливих операційних рішень, зокрема, оновили склад Атестаційної колегії та провели успішно перше засідання, скасували вимоги друку в спецвипуску видання “Освіта України” оголошень про захисти (який був звичайним механізмом викачування коштів), призначили виконавчого директора Нацфонду досліджень та завершуємо роботу над нормативкою, щоб запустити роботу НФД.

Нам важливо почати роботу уряду on the same page з науковою спільнотою. Готуємось до першого засідання на початку листопада Нацради з питань розвитку науки та технологій за головування Олексій Гончарук.

І наостанок про непросте – проєкт Держбюджету на 2020 рік. Найскладніше питання – заробітні плати освітян, які в проєкті першого читання залишаються на рівні 2019 року + індексація. Наша мета з Комітетом з питань освіти, науки та інновацій – до другого читання вийти зі змінами до рівня заробітних плат. Буду відверта, виконати в повному обсязі 822 постанову буде вкрай складно, її потрібно переглядати. Але наша позиція однозначна – ми маємо підтримати ті категорії педагогів, які отримують найнижчу заробітну плату, як то молоді вчителі, майстри виробничого навчання та вихователі.

Такі правки до бюджету подавались МОН та були підтримані освітнім Комітетом ВРУ. Наша спільна мета – зробити їх реальністю до фінального прийняття бюджету. Переконана, що знайшовши кошти на дороги, аеропорти і фестивалі, ми точно можемо знайти їх на підвищення престижності праці освітян.

Працюючи над Законами «Про повну загальну середню освіту», «Про професійну освіту», змінами до Закону «Про вищу освіту», ми маємо виробити й нові підходи до заробітних плат усіх освітян.