Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

Якою буде Полтавщина у 2030 році, – Український інститут майбутнього

Полтавська область через десять років стане центром агротуризму та центром з виробництва продуктів харчування нового тупу. Такі прогнози надає Український інститут майбутнього у рамках Економічної стратегії України на 2030 роки.

За розробленою стратегією, головними індикаторами якості життя середньостатистичного українця у 2030 році стануть:

1. Якість харчування — екологічно чисті продукти з мінімальним використання хімії як під час вирощування, так і приготування. Зростає частка комбінованих продуктів, створених з урахуванням персональних особливостей кожного споживача (жири, білки, вуглеводи, калорійність, вітаміни, засвоюваність продуктів).

2. Освіта. Українці — освічена нація, усі мають високу якість базової освіти, яка дає не лише знання, а й навички, необхідні для життя в надзвичайно мінливому світі, у тому числі робітничу спеціальність. Україна надає багато можливостей для саморозвитку. Якість вищої освіти залишається високою та затребуваною у світі. Поєднання науки, освіти, бізнесу не лише створило інноваційну економіку, але й допомагає розвивати креативне мислення українців і мотивує не зупинятися на шляху персонального розвитку.

3. Медицина. Українці — здорова нація з однією з найвищих в Європі тривалістю життя і збереженням високої соціальної активності, у середньому 80—90 років.

4. Можливість самореалізації. Облік персональних особливостей громадянина, інтересів, здібностей, мотивації дає можливість вибудувати кожному свій особистий шлях розвитку. Україна дає можливість навчатися, створювати креативний бізнес, мати підтримку за кордоном і запроваджує нові стандарти відносин між державою і людиною.

Україна стане світовим супермаркетом екологічних продуктів.

У 2030 році Україна — це:

1. Світовий постачальник зернових та олійних культур, а також м’яса птиці та яєць.
2. Світовий супермаркет екологічно чистих продуктів харчування (преміальний сегмент).

“Ми зміцнили свої експортні позиції за такими товарними групами, як соняшник, соняшникова олія, кукурудза, пшениця, ячмінь. Ми постачаємо їх, а також м’ясо птиці на швидко зростаючі ринки Африки, Індії, Китаю, де стрімкими темпами зростає середній клас, а разом із ним і попит на якісне калорійне харчування. Це дає Україні значний приплив валютного виторгу”, – йдеться у дослідженні.

З урахуванням змін клімату Південь України став за умовами подібний Криму (сухий клімат і ранній урожай), а це створило умови для отримання дуже раннього і якісного врожаю продовольчої пшениці. Відповідно, у нас з’явилася власна дешева сировина для виробництва високоякісного борошна і виробів з нього, а за термінами збирання ми випереджаємо Росію, що дало нам можливість збувати свою продукцію вигідніше. Ми увійшли до числа ТОП-переробників та експортерів борошна у світі.

Зміна клімату, відкриття ринку землі та розвиток зрошення дозволили Україні стати головним постачальником в ЄС деяких свіжих овочів та інших культур. Це стало можливим завдяки належній логістиці, короткому плечу доставки та сертифікації виробництва за нормами ЄС. Наприклад, ми — головний експортер батата в Європу.

Також Україна стала найбільшим виробником пивоварного ячменю в регіоні, найбільшим експортером органічного пивоварного ячменю у світі.

Кожен 3-й літр пива у світі виготовлено з українського ячменю.

Дуже популярними стають алкогольні тури в Україну, адже тут виготовляється дуже багато крафтового хорошого пива і популярних вин із Закарпаття та Одеської області.

Україна стала головним партнером для країн Близького Сходу, Північної Африки, у яких є гроші, але немає можливості вирощувати свої якісні продукти харчування. Ми співпрацюємо в рамках довгострокових системних програм з такими країнами, як ОАЕ, Кувейт, Бахрейн і т. п. За цими угодами ми вирощуємо для них певні культури на спеціально виділених площах.

Значно зросла роль України в постачанні продовольства у країни Субекваторіальної Африки. Пшениця, кукурудза, борошно та макаронні вироби з України затребувані на новому ринку, що швидко росте. Нашим виробникам вдається налагодити холодний ланцюжок та здійснювати постачання свіжих фруктів, зокрема яблук, та ягід і винограду до цих країн.

У той же час Україна змогла відкрити для себе нові ринки і стати постачальником екологічно чистих продуктів (переважно в Європу).

Сьогодні Україна — великий виробник м’яса, риби, продуктів харчування класу «преміум». Ми експортуємо такі делікатеси, як хамон, равлики, трюфелі, сири, устриці, чорну ікру; у великих кількостях виробляємо жито; увійшли в ніші маловідомих і малопопулярних круп (кіноа, кускус, булгур), які складають основу раціону здорового харчування європейців.

Україна — важливий постачальник халяльного м’яса в арабські країни.

В Україні з’явилися й активно розвиваються ферми, які виробляють волокна для штучного м’яса, попит на яке у світі зростає.

Україна завоювала репутацію виробника висококласної чистої та здорової їжі, українська продукція постачається практично в усі країни світу. У тренді сьогодні здоровий спосіб життя і здорове харчування, а Україна виступає своєрідним постачальником цього «здоров’я».

Після 2025 року Україна стала новим міжнародним хабом з лікувальних конопель, що дало імпульс до припливу інвестицій у вирощування і переробку. Ми стали головним постачальником сировини (технічних конопель) для ключових представників текстильної промисловості світу, будівельної галузі.

Україна увійшла до ТОП-5 найбільш відвідуваних країн світу в категорії агротуризму, що забезпечило приплив валюти в країну, дозволило продавати і просувати бренд «Україна» і українську продукцію за кордоном.

Агротуризм — це зелений туризм, який дає людям можливість приїхати до фермера, покопати картоплю, переночувати на сіннику, попити парного молока і, відбуваючи додому, захопити з собою якісь брендовані продукти (наприклад, чай, коноплю, сири).

Україна увійшла до трійки постачальників органічної продукції в Європу.

Перейти до вмісту