Ви тут:
Полтавщина Прес-релізи Суспільство 

Про дієві заходи захисту прав юридичних осіб розповіли фахівці юстиції Полтавщини

У жовтні 2016 року Верховна Рада України ухвалила так званий «антирейдерський закон» – Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» № 1666-VIII.

Про це розповіла заступник начальника головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації – начальник Управління державної реєстрації Людмила Григор’єва

До прийняття Закону № 1666-VIII траплялися випадки підроблення рішень уповноважених органів управління юридичної особи, на підставі яких вносилися зміни до відомостей про юридичну особу в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр).

Відсутність у законодавстві спеціальних вимог до оформлення рішень уповноважених органів управління юридичної особи, окрім вимоги про оформлення таких рішень у письмовій формі, та відсутність у державного реєстратора повноважень перевіряти справжність поданих документів, і було причиною виникнення ситуацій з підробленням зазначених рішень.

Отримуючи документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, державні реєстратори були уповноважені лише перевіряти документи на відповідність вимогам Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV (далі – Закон № 755-IV).

Таким чином, виникла нагальна необхідність уточнення правил оформлення документів, що подаються для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, і тому Законом № 1666-VIII було внесено зміни до статті 15 Закону № 755-IV. А саме, пункт 6 доповнено абзацами 2-4 наступного змісту.

Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.

Дія абзацу 2 пункту 6 в частині нотаріального засвідчення справжності підпису не поширюється на державну реєстрацію змін до відомостей про державний орган, орган місцевого самоврядування, громадське об’єднання чи благодійну організацію, що містяться в Єдиному державному реєстрі, а також на державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що вносяться на підставі розпорядчого акта державного органу, органу місцевого самоврядування.

Справжність підписів на рішенні, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про громадське об’єднання чи благодійну організацію, що містяться в Єдиному державному реєстрі, нотаріально засвідчується лише у разі наявності такої вимоги в установчих документах відповідного громадського об’єднання чи благодійної організації.

Виходячи з наведеного, Законом № 1666-VIII встановлені додаткові вимоги до оформлення рішень уповноваженого органу управління юридичної особи, що є однією з гарантій зменшення ризику підробки підписів учасників (засновників) на документах для внесення змін до відомостей про юридичну особу в Єдиному державному реєстрі, а також вагомим важелем захисту від рейдерських посягань на юридичну особу.