Ви тут:
Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

За 6 місяців на Полтавщині Держаудитслужба провела 169 заходів державного фінансового контролю

19 серпня, під час апаратної наради, начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина Салогуб розповіла про стан фінансово-бюджетної дисципліни в Полтавській області за перше півріччя 2019 року.

“Лише аудити можуть показати ефективність, раціональність та економність використання державних коштів. За результатами проведених 14 державних фінансових аудитів, а саме: 5 – аудитів діяльності суб’єктів господарювання державного та комунального секторів економіки, 4 – державних фінансових аудити виконання бюджетних програм та 5 – державних фінансових аудитів місцевих бюджетів. Виявлено недоліків на загальну суму 279,3 млн грн”, – повідомила Ірина Салогуб.

За результатами контролю у сфері закупівель здійснено 127 моніторингів закупівель загальним обсягом 2,6 млрд грн, за наслідком яких попереджено порушень на загальну суму майже 247 млн грн. Направлено до суду 4 адміністративні протоколи про порушення законодавства про закупівлі.

За результатами проведених 27 ревізій виявлено порушення фінансово-бюджетного законодавства, що призвели до втрат фінансових та матеріальних ресурсів, на загальну суму 98,5 млн грн, а саме: недоотримано фінансових ресурсів – на 0,9 млн грн, незаконні та нецільові витрати – на 14,6 млн грн та недостачі – на 83 млн грн.

“Забезпечено усунення втрат фінансових і матеріальних ресурсів на загальну суму 11,2 млн грн. Завдяки вжитим заходам до бюджетів різних рівнів, а також до бюджетних установ і організацій та підприємств надійшло 2,6 млн грн, відшкодування незаконних, нецільових витрат та недостач державних ресурсів забезпечено на суму понад 8,5 млн грн”, – зазначила Ірина Салогуб.

Та додала, що на жаль, за результатами проведених заходів встановлено порушення, які мають ознаки кримінальної відповідальності.

З метою стимулювання об’єктів контролю для вжиття заходів щодо усунення виявлених ревізіями бюджетних правопорушень та згідно з вимогами Бюджетного кодексу України до порушників бюджетної дисципліни застосовано 24 заходи впливу: у 8 випадках зупинено операції з бюджетними коштами, у 6 – зменшено бюджетні асигнування на суму 1,1 млн грн, у 3 випадках призупинено бюджетні асигнування, 7 керівників попереджено про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою про усунення порушення на загальну суму 2,6 млн грн.

“Використовуючи надані повноваження щодо накладання адміністративних стягнень на службових осіб підприємств, установ за допущені порушення законодавства з фінансових питань відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення Управлінням до адміністративної відповідальності притягнуто 36 посадових осіб. За порушення бюджетного законодавства притягнуто до відповідальності – 1 особу”, – сказала Ірина Салогуб.

Для запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом до Державної служби фінансового моніторингу України надіслано відомості про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, на суму 3,8 млн грн.

За результатами заходів державного фінансового контролю керівники місцевих органів влади, підприємств, установ і організацій прийняли 26 управлінських рішень.

“Сподіваюся, що надалі у громадах не буде перерозподілів з нагальних потреб на не першочергові, а також, що буде створено внутрішні фінансові контролі. На сьогоднішній день у країні велика політика децентралізації: влада ближча до народу, а народ — до влади. Думка про те, що як тільки ми проведемо децентралізацію наші села стануть спроможними — ні. Це титанічна праця між керівниками та громадою. Ви маєте ресурси, тому потрібно їх правильно використовувати”, – підсумувала Ірина Салогуб.

“Реформа децентралізації дає не тільки фінансову автономія, а й можливість на місцях робити все для благоустрою мешканців громади. Я впевнений, що результати цих перевірок, які відбуваються несуть не системний характер, адже більшість голів ОТГ є успішними як в області, так і в країні. Але, на жаль, для деяких нічого не змінилося: є апарат, який використовує більше 50% всіх коштів громади. Керівники громад повинні чітко розуміти, що Управління Держаудитслужби – це не каральний орган, а ваш партнер, який під час перевірки допоможе запобігти відповідальності, яку ви потім можете отримати внаслідок нераціонального використання коштів”, – сказав заступник голови Полтавської ОДА Роман Товстий.