Ви тут:
Полтавщина прес-конференція Суспільство ТОП-новина 

У Полтаві презентували новий сервіс Пенсійного Фонду: призначення пенсії «в один дотик»

В ОКІА «Новини Полтавщини» відбулася прес-конференція Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області на тему «Новий сервіс вебпорталу Пенсійного фонду України — призначення пенсії «в один дотик».

Перший заступник начальника ГУ ПФУ в Полтавській області Володимир Носенко розповів, що Пенсійний Фонд є лідером у запровадженні електронних послуг порівняно з іншими структурами і відомствами. Електронний портал ПФУ діє більше 5 років.

«Уже майже 2 роки на Полтавщині діє система «Е-пенсія»: відійшли від локальних баз даних пенсіонерів, створили єдині підходи, які унеможливлюють зловживання, невірні трактування чи помилки. Громадяни, не виходячи з дому, можуть дізнатися про страховий стаж, про сплачення роботодавцем страхових внесків та ін. Є можливість видачі довідок про розмір пенсії з QR-кодом, але не всі користуються цим, бо в інших установах, які їх вимагають, немає пристрою для сканування коду».

 Нещодавно Пенсійний Фонд України запровадив новий сервіс вебпорталу електронних послуг — звернення за призначенням пенсії «в один дотик».

«Людина, яка претендує на призначення пенсії або пенсіонер, що потребує перерахунку пенсії, може звернутися через свій особистий кабінет, заповнити анкетні дані, прикріпити скан-копії (або фотозображення, сервіс підтримує різні формати) документів, і в електронному вигляді відправити це звернення», — наголосив Володимир Носенко.

Представники управлінь ГУ ПФУ продемонстрували, як діє сервіс. Для того, щоби призначити пенсію через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua), потрібно:

  • одержати власний електронний цифровий підпис в акредитованих центрах сертифікації — органи юстиції, держфіскальні служби, Приватбанк. З ним можна відвідувати й інші електронні реєстри.

  • авторизуватись в особистому кабінеті на вебпорталі;
  • у розділі особистого кабінету «Заява на призначення пенсії» завантажити весь пакет необхідних для призначення пенсії документів у сканованому вигляді;

  • підписати звернення електронним цифровим підписом та надіслати його до підсистеми «Звернення»;

  • відслідкувати її статус можна на вкладці «Мої звернення» й чекати СМС-повідомлень або на електронну адресу.
  • у разі потреби додавати документи протягом трьох місяців.

Звернення буде розглянуте фахівцями, які ухвалять відповідне рішення. Якщо з документами все гаразд, пенсіонер отримає повідомлення, що пенсія призначена чи перерахована. Але для цього треба особисто відвідати орган Пенсійного Фонду, щоби фахівець ПФУ особисто ідентифікував цю особу та перевірив оригінали документів. Таким чином, замість кількох візитів людина приходить туди лише один раз.

«Працівники ПФУ теж зацікавлені в роботі нового сервісу, щоби з’явилися нові користувачі. Бо зараз існують черги, люди змушені звертатися по кілька разів. Водночас поширення е-послуг зменшить професійні ризики для працівників, бо чим менше спілкування між клієнтом і працівником — тим менше виникає ситуацій, що матимуть корупційні ознаки», — зазначив Володимир Носенко.

За тиждень новою послугою вже скористалися 28 людей в області. Наступний етап — створення мобільного додатку, що дозволить отримати доступ до ресурсів вебпорталу електронних послуг Фонду з мобільних пристроїв (смартфон, планшет).