Ви тут:
Освіта Суспільство Україна 

Ми намагаємось пропагувати інтеграцію шкільних предметів, – Лілія Гриневич

Інтеграція шкільних предметів, це делікатне питання, яке дуже по-різному сприймають.

Про це, відповідаючи на запитання користувачів Facebook, сказала міністр освіти Лілія Гриневич, пише Освіта.ua.

За словами міністра, в Україні є стійка традиція предметного навчання, коли навчання відбувається виключно за окремими предметами.

«З одного боку прихильники цього кажуть, що це дає можливість поглиблено щось вчити з кожного конкретного предмета. З іншого боку, добре розуміють, що дуже часто у нас міжпредметні зв’язки, які мають забезпечувати цілісну картину світу, не завжди є гармонійними», – зауважила Лілія Гриневич.

Вона підкреслила, що у провідних системах освіти є практика інтегрованих курсів, зокрема, курсів з природничих наук.

«І я думаю, що ця практика в Україні може бути особливо цікавою для старшої профільної школи. Тому що є очевидним, що вивчати таку кількість предметів, а сьогодні у нас старшокласники вивчають 23-24 предмети, дуже складно і головне це не дає їм можливості зосередитись на тих предметах, які їм треба готувати для зовнішнього незалежного оцінювання, які їм більш природовідповідні. І тому ми дотримуємось того, що має бути палітра пропозицій, яку може обирати педагогічна рада в залежності від специфіки закладу або навіть окремих класів за певними профілями», – сказала міністр.

Разом з тим, вона зауважила, що це поки може відбуватись лише у вигляді експериментів.

«Поки що ми можемо пілотувати такі курси інтегрованих предметів. Деяка інтеграція у нас пішла легше і швидше. У нас є приклад інтегрованого курсу історії Україні та всесвітньої історії. Легше, тому що ці предмети як правило викладає один учитель і звичайно, що йому легше інтегрувати. Програма запропонованого нами інтегрованого курсу виявилась досить успішною серед учителів історії», – зазначила Лілія Гриневич.

Також вона наголосила, що міністерство намагається пропагувати інтеграцію предметів особливо у початковій школі , зокрема, у першому класі.

«Тому що маленька дитина, яка приходить до школи, вона цю цілісну картину світу краще відчуває і розуміє, ніж коли її починають дробити. Саме тому і появився курс «Я досліджую світ», коли через відповідні теми дитина отримує необхідні знання і уміння з різних сфер і галузей. І звичайно це окреме мистецтво для вчителя, це не так просто, але ті вчителі, які вже це спробували і досягли успіху, бачать справжні переваги у формуванні цілісної картини світу дитини», – сказала міністр освіти.

Разом з тим Лілія Гриневич підкреслила, що для повноцінної інтеграції предметів в школі необхідно готувати вчителів. За її словами, зробити це у початковій школі легше, оскільки дітей навчає один учитель.

«Але, якщо ми говоримо про вчителів природничих предметів, де є фізик, хімік та біолог, і припустимо в гуманітарному ліцеї, де діти концентруються на інших предметах і хотіли б обрати інтегрований курс. Питання – хто буде навчати цьому курсу? Чи готові вчителі? Тобто ці STEM курси є дуже популярними у світі, але для них необхідно специфічно навчати вчителів. Є такі приклади в провідних освітніх системах, де робиться інтегрований STEM курс, але крім того може викладатись окремий предмет фізика, хімія або біологія, як поглиблений. Тобто повинні бути різні моделі і наша мета, коли ми будемо створювати новий державний стандарт базової і особливо старшої профільної школи, дати всю палітру вибору, щоб навчальні заклади керуючись інтересами своїх учнів могли застосувати цей вибір» – резюмувала міністр освіти Лілія Гриневич.