Ви тут:
Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

Дороги та доступність до лікарень – основні перепони у формуванні нової моделі адміністративно-територіального устрою Полтавщини

Основними перешкодами, з якими стикається реалізація ідеї формування нової моделі адміністративно-територіального устрою Полтавської області, є стан доріг. Саме якість дорожнього покриття та наявність регулярного транспортного сполучення стало ключовим питанням під час обговорення у районах Полтавщини запропонованої Мінрегіоном нової моделі устрою.

Обговоренню даного питання присвятили сьогодні, 2 серпня, і нараду у Полтавській ОДА за участі представників Служби автомобільних доріг у Полтавській області, ДП “Полтавський облавтодор”, Полтавська дирекція залізничних перевезень регіональної філії “Південна залізниця” АТ “Укрзалізниця”, Полтавська філія ПАТ “Укртелеком”, Полтавська дирекція АТ “Укрпошта” та ТДВ “Полтаваавтотранс”.

“Сьогодні говорити про плани і те, як буде розвиватися інфраструктура, наразі майже неможливо. Багато залежатиме від дорожників, від реалізації їхніх задумів, концепції і політики. Сьогодні маємо розуміти, що всі магістралі, які сполучають населені пункти в форматі нового поділу, мають бути відремонтовані в першу чергу. Те, що громади запропонують, має стати першочерговим для Служби автомобільних доріг”, – відзначив начальник управління інфраструктури Полтавської облдержадміністрації Сергій Марчишинець.

У свою чергу керівник ТДВ “Полтаваавтотранс” Сергій Бутко відзначив, що наразі може виникнути питання в сполученні Миргород – Гадяч та Миргород – Лохвиця.

“У сполученні Гадяч – Миргород автобуси зараз майже не курсують, лише декілька днів на тиждень”, – зауважив він.

Нагадаємо, Уряд анонсує вибори 2020 року на новій територіальній основі. За концепцією про реформування адміністративно територіального устрою на Полтавщині передбачено 4 одиниці районного рівня. Мінрегіон пропонує поділ Полтавської області на основі госпітальних округів на Миргородський, Полтавський, Лубенський та Кременчуцький.

Читайте також: ЗА НОВИМ АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНИМ УСТРОЄМ У СКЛАДІ ПОЛТАВСЬКОГО ОКРУГУ БУДЕ 10 РАЙОНІВ

На Полтавщині вже провели обговорення цього формату поділу. За інформацією заступника директора Департаменту – начальника управління стратегічного планування та регіонального розвитку Олени Онупко, думки місцевих мешканців та Мінрегіону в цьому зійшлися лише у Миргородському районі. Інші три округи мають дещо відмінне бачення щодо укрупнення. Зокрема, за попереднім погодженням, до Лубенського району хоче приєднатися Оржицький. Хорольський – під питанням. Представники Пирятинського району висловили бажання створити окремий округ у складі Гребінківського і Чорнухинського. Але ці райони (Чорнухинський і Гребінківський) відповідне питання ще обговорюють. Семенівський район висловив бажання увійти до Кременчуцького округу.

Разом з тим представники Глобинського району висловилися за те, що хочуть бути окремим районом.

Читайте також: ХОРОЛЬЩИНА МОЖЛИВО ОБ’ЄДНАЄТЬСЯ ІЗ СЕМЕНІВСЬКИМ РАЙОНОМ

Козельщинський погодився увійти до складу Кременчуцького округу, а от Кобеляцький район підтвердив 1 серпня свою позицію щодо входження до Полтавського округу. Таким чином Полтавський округ буде найбільшим. Там буде 10 районів, які створені нині: Зіньківський, Котелевський, Диканський, Чутівський, Карлівський, Машівський, Новосанжарський, Решетилівський, Кобеляцький та Полтавський.

“Укрупнений район має бути з чисельністю населення не менше 150 тисяч. Центр повинен формуватися у містах обласного значення, де наявна інфраструктура та найбільше установ, які надають послуги для населення. Одна з вимог – дотримання зони доступності до 60 км”, – сказала Олена Онупко, наголосивши, що дана реформа не підпадає під закон добровільності.

Результати обговорення нової моделі адміністративно-територіального устрою Полтавської області засвідчили, що у кожному окрузі дуже гостро стоїть питання транспортного сполучення. Всі мешканці турбуються, як дістатись автомобілю “швидкій” з людиною, яка потребує допомоги, до лікувального закладу. Зокрема, саме частота транспортного сполучення стала ключовою щодо рішення Кобеляцького району приєднатися до Полтави, а не до Кременчука.