Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

Чому на Преображення прийнято освячувати плоди

19 серпня християни, які живуть за Юліанським календарем, святкують Преображення Господнє – одне з дванадцяти найбільших свят у році.

Подію преображення описують одразу три євангелисти — Матей, Марко та Лука. Згідно з Євангелієм, воно відбулось перед голгофськими стражданнями Ісуса Христа. Ісус взяв із собою трьох свої учнів — Петра, Якова та Івана і вирушив з ними на гору (імовірно Фавор).

Там Христос молився, утомлені ж учні заснули. Коли ж прокинулися, то побачили, що Ісус Христос преобразився: лице Його сяяло, мов сонце, а одяг Його став білим, як сніг, і блискучим, як світло. Поруч з’явились пророки Мойсей та Ілля й почали розмовляти з Ісусом. Згодом велика біла хмара накрила їх, і пролунав голос Бога Отця: «Це Син мій улюблений, що його Я вподобав. Його слухайтеся» (Мт. 17: 5).

“Під час Преображення, – навчають святі отці, – не Христос змінився, а “бачення” Його учнів: Він дав їм змогу пізнати Себе, Свою славу, наскільки це було їм можливо. Очі апостолів стали здібними сприймати Божественне Світло”.

За народною традицією Преображення називається Другим Спасом або Яблучним Спасом. Народну назву свято отримало через те, що, відповідно до Типікону, у цей день освячується виноград нового врожаю та інші плоди, а там, де його немає – яблука. Це пов’язано з тим, що в Греції (раніше – Візантії) виноград достигав якраз у цю пору року. А перші плоди віруюча людина завжди приносила у храм як свою жертву Богу і для освячення всього врожаю.

“Освячення плодів – це наше “дякую” Господу, подячна молитва за Його благословіння нас. Вам же подобається, коли вам дякують за зроблені вами дарунки. А Творець неба и землі, видимого и невидимого турбується не тільки про великі галактики, але і про кожен кущик в вашому саду. От сади і приносять плоди”, – пояснює настоятель Свято-Миколаївського храму м. Полтави (ПЦУ) Олександр Дедюхін