Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство 

У Полтаві освітяни та представники громад обговорили напрямки співпраці

На базі Полтавського обласного інтитуту післядипломної педагогічної освіти ім. М. Остроградського відбувся круглий стіл “Як покращити співпрацю експертного середовища та ОТГ Полтавської області задля модернізації освітньої галузі громад”.

У ньому взяли участь керівник Регіонального відділення Асоціації ОТГ Олександр Тутка, експертка RST з питань зв’язків з регіонами щодо впровадження НУШ Міністерства осівти і науки України Леся Марталішвілі, голови ОТГ області, їхні заступники з гуманітарних питань, експерти з питань НУШ, впровадження інклюзивної освіти, неформальних освітніх програм та ін.

У фойє облаштували виставку обладнання, яке використовують в освітньому процесі НУШ.

“Насправді є дві реформи в Україні, які можна назвати динамічними, успішними і перспективними — це реформа децентралізації і НУШ. Зараз потрібна стратегія розвитку освітянської галузі в громаді. У Законі про освіту визначено: районні ради, міські та ради ОТГ відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпеченні якості освіти на відповідній території. І це те, що нас об’єднує”, – зазначив, відкриваючи круглий стіл, ректор ПОІППО Віталій Зелюк.

На важливості співпраці органів управління освіти з ОТГ наголосила Леся Марталішвілі.

“Фінансова підтримка реформи освіти в Україні безпрецедентна. Освітня галузь – друга за фінансуванням після силової. Але для успішної імплементації реформи НУШ, яка сьогодні є ключовою в освіті, потрібна взаємодія держави і ОТГ. Бо дуже часто органи управління освіти скаржаться, що ОТГ їх не чують”.

Експертка поінформувала про ситуацію з використанням в області освітньої субвенції в рамках НУШ у минулому та поточному році. Зокрема, у 2018-му Полтавщина отримала більше 40 млн грн субвенції.

“Проте не встигли вчасно закупити дидактичні матеріали, до 1 вересня 100% виконали на меблі, на навчання педагогів гроші зайшли повністю, але використали тільки 15%. Варто врахувати, що у освітян рік починається першого вересня, і вони не можуть чекати 31 грудня. Взагалі довелося  витратити багато часу і сил на те, щоб зламати стару свідомість: “ми працюватимемо, як раніше, а коли прийде перевірка, ми зробимо, як вам треба”, – зазначила Леся Марталішвілі.

Вона також презентувала програму аналізу ефективності видатків на загальну середню освіту Дешборд, яку можна скачати на сайті Мінфіну.

На круглому столі також розглянули теми інклюзивної освіти в ОТГ та запровадження неформальних освітніх програм з метою активізації потенціалу вчителів.

“Зміст, форми, методи освіти повинні змінюватися — вона має стати людиноцентричною, дитиноцентричною. Для цього є широка палітра методів, активних і інтерактивних. Можна сісти під деревом і навчатися, навіть влаштувати пікнк і навчатися. Головне — результат, а йти до цього не обов’язково строєм “нога в ногу”. Кожна людина неповторна, можна досягати високих стандартів і при цьому і вчитель, і учень почуватиме себе комфортно”, – розповіла тренерка ТОВ “Осередок розвитку освіти”, кандидат психологічних наук Тетяна Устименко.

 

“Зараз і школи, і громади мають автономію. Ми почали з голів ОТГ, бо вони повинні за поточними проблемами, ремонтами і т. д. розуміти, ким є дитина. Будемо просити їх активно займатися розвитком освітньої сфери в своїх громадах”, – додала експертка.