Ви тут:
Медицина Суспільство Україна 

Представники Світового банку наголошують на важливості діалогу між лікарями та пацієнтами

Семінар для головних лікарів та завідувачів амбулаторій в рамках спільного проекту Світового Банку та МОЗ України «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» пройшов у червні у Луцьку. Головна мета заходу – налагодити діалог і порозуміння між пацієнтами та медиками.

Напередодні – упродовж квітня цього року – фахівці проекту проводили публічні консультації з медиками та пацієнтами у 25-ти амбулаторіях Волині, щоби виявити  спільне та відмінне у їхньому баченні ідеального медичного закладу та тих послуг, які надаються сімейними лікарями, терапевтами та педіатрами. У цих консультаціях взяли участь 207 медиків та 131 пацієнт, повідомляють у МОЗ.

У результаті консультацій з надавачам й отримувачами медичних послуг виявилося, що в обох групах виокремлюють чимало спільних вимог до надання допомоги в амбулаторіях. І вирішення потребують, зокрема, такі проблеми, як незадовільний стан приміщень, придбання сучасного медичного обладнання, зношеність спецтранспорту, мінімізація часу очікування прийомів через організацію електронного запису, підвищення кваліфікації лікарів і тощо. 

«У суспільства є чималі очікування як від трансформації системи охорони здоров’я загалом, так і від реалізації субпроектів у кожному з регіонів. Вже можна побачити безліч разючих змін. А щоб користі було якнайбільше, потрібен діалог. Частиною цього діалогу є в тому числі й публічні консультації та вирішення проблемних питань, озвучених під час неформального спілкування із пацієнтами та медиками», – зазначила співкерівник робочої групи проекту «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» Олена Дорошенко.

«Щоб якісно провести трансформацію системи охорони здоров’я, нам потрібно чітко знати, чого пацієнти очікують від медичних закладів, чого їм не вистачає, щоб почуватися комфортно в амбулаторіях. Не менш важливий для нас і зворотний зв’язок від лікарів. Саме тому в рамках проекту ми регулярно проводимо публічні консультації, які дозволяють налагодити конструктивний діалог між медиками і пацієнтами. У Луцьку ми провели зустріч з головними лікарями ЦПМСД, на якій піднімалися питання зворотного зв’язку від лікарів і пацієнтів, зон розвитку і першочергових заходів з поліпшення сервісу в медзакладах», – наголосила консультантка зі створення потенціалу для залучення громадян спільного проекту Світового банку та МОЗ України «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» Юлія Володіна.

Спеціалісти Світового банку зазначили ті кроки, які мають зробити керівники закладів охорони здоров’я первинної ланки, аби у найкоротші терміни і без вкладання значних фінансових ресурсів поліпшити надання допомоги пацієнтам та умови роботи – медперсоналу.

Зокрема щодо впровадження найкращих світових практик щодо оптимізації мережі чи системи запису пацієнтів. Фахівці також наголосили на важливості постійного зворотного зв’язку між всіма учасниками процесу.

«Робота Світового банку в Україні спрямована на те, щоб трансформацією системи охорони здоров’я як на центральному рівні, так і в регіонах, був задоволений кожен українець. А однією з найбільш важливих складових успіху є діалог із місцевими мешканцями та співпраця у цьому плані з колегами з центрального офісу», – наголосила асистент-координатор спільного проекту Світового Банку та МОЗ України «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» на Волині Оксана Гичук.