Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство 

ІРЦ – це для всіх дітей, а не тільки тих, хто має особливі освітні потреби, – консультант з інклюзивної освіти в Полтаві

Під час круглого столу “Як покращити співпрацю експертного середовища та ОТГ Полтавської області задля модернізації освітньої галузі громад”, що відбувся на базі Полтавського обласного інтитуту післядипломної педагогічної освіти ім. М. Остроградського, обговорили питання реалізації державної політики щодо інклюзивної освіти в ОТГ. 

Як розповіла національний консультант з використання Індексу інклюзії, голова Полтавського осередку Української мережі на підтримку інклюзії “Школа для всіх” Ірина Калініченко, сьогодні кожна дитина має право на безоплатну якісну освіту за місцем проживання, і впершу чергу це стосується дітей з особливими освітніми потрбами.

“Ми хочемо поінформувати голів ОТГ, що інклюзивне навчання — це послуги, які держава надає безкоштовно: це і спрощена шкільна програма, адаптована, супровід асистента (біля дитини в школі може перебувати асистент, наприклад, хтось із батьків), додаткові корекційні послуги. Але щоб надати ці послуги, треба провести комплексну оцінку розвитку дитину в Інклюзивно-ресурсному центрі (ІРЦ). А сьогодні лише Омельницька ОТГ має свій ІРЦ, всі решта — просто в сусідньому районі чи місті”.

Саме ІРЦ проводить комплексну оцінку, чи потрібен дитині асистент, якою повинна бути корекція. Держава дає кошти на відкриття ІРЦ, оплачує зарплату правціникам, забезпечує сучасними методиками.

“ІРЦ відкривають не залежно від кількості дітей з особливими потребами, а залежно від кількості всіх дітей у громаді віком від 2 до 18 років. Якщо це великі ОТГ, то їм доречно мати свої ІРЦ. Бо це  – для всіх дітей, які проживають на території громади, а не лише для тих, хто має особливі освітні потреби. Це неправильне розуміння, що ІРЦ прийшло на зміну ПМПК (медико-педагогічній комісії)”, – говорить Ірина Калініченко.

 

З 2020 року при ІРЦ будуть функціонувати групи раннього втручання, працюватиме методист, який вестиме напрмямок антибулінгу. Також планують психологічну службу виводити зі шкіл, садочків і приєднувати до ІРЦ.

“Там є сучасні методики, як визначати освітні потреби, шкільний психолог цього не має. Тобто це майбутнє, це структура, що надає послуги всій громаді. Якщо я як мама хочу визначити рівень IQ своєї дитини, або в дитини тривожність чи емоційні проблеми — я йду в ІРЦ. Якщо діагностика підтвердила, що все добре – ми вчимося далі за звичайною програмою”, – пояснила консультант.