Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство 

4-класники, які менше читають, мають кращі результати з читання, – дослідження

Діти 4-х класів, яким задають читати до 30 хвилин, мають кращі результати з тесту з читання, ніж ті учні, які читають понад 30 хвилин. Так само учні у великих школах мають кращі результати з математичної та читацької грамотності, ніж учні малих шкіл.

Такі результати моніторингу якості початкової освіти серед 4-класників презентувала Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час візиту на Полтавщину 6 липня.

За словами Гриневич, ці результати є парадоксальними.

«Ми отримали чіткі дані про те, що учні, які навчаються у маленьких школах, там, де у класі менше 16 школярів у класі, отримали значно гірші результати з математичної і читацької грамотності, ніж учні, які навчаються в класах, де є 16 і більше дітей. Це нібито парадоксальний результат, тому що здавалося в маленькому класі є більше можливостей працювати з дітьми, можна опитати кожного. Але, на жаль, це показує, що такі маленькі класи знаходяться у маленьких школах і там не завжди можуть створити відповідне навчальне середовище і дати такий рівень кваліфікації вчителів, щоб отримати відповідний навчальний результат”, – пояснює Лілія Гриневич.

У моніторингу 4-класники також проходили тест на читацьку компетентність. Виявилось, що кращі результати з тесту з читання отримали ті діти, яким задавали читати до 30 хвилин. А ті, які читали понад 30 хвилин, мали гірші результати.

Це приводить нас до ще одного висновку – ми повинні мотивувати дітей до навчання, давати адекватне відповідне їхньому віку навчальне навантаження. Якщо учні отримують завдання для домашнього виконання, які забирають дуже багато часу або заскладні за змістом для них, вони знеохочуються до навчання і мають ще гірші навчальні результати”, – коментує Міністр освіти і науки.

Також Лілія Гриневич відмітила позитивну роль позашкільних навчальних закладів на результати навчання дітей.

Зокрема, ті діти, які брали участь у гуртках, секціях мали суттєво кращі результати в читацькій компетентності, ніж інші 4-класники. Це означає, що роль позашкільної освіти має особливий вплив на результати навчання дітей. Це дуже актуально зараз. Заклади позашкільної освіти є дуже важливою частиною виховання, навчання і зростання дитини. Особливо активно на читацьку компетентність впливають заняття з театрального мистецтва. Це зрозуміло, коли дитина вчиться говорити, має більше риторики, вона мусить прочитати свою роль”, – закцентувала Лілія Гриневич.

Читайте також: “Наше завдання – перейти від школи знань до школи компетентностей”, – Лілія Гриневич поспілкувалась з освітянами Полтавщини

“Цьогоріч за парти сядуть майже 500 тисяч першокласників”, – Лілія Гриневич

“Гідність дитини”: для Полтавщини передбачена субвенція на облаштування вбиралень у школах